کد خبر: ۴۰۸۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

افتتاح میدان نفتی یادآوران و طرح انتقال آب از شرق به غرب اهواز توسط رییس‌جمهور

طرح توسعه میدان نفتی یادآوران و طرح انتقال آب از شرق به غرب اهواز با حضور رییس‌ جمهور، افتتاح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی  در ادامه سفر یک روزه خود به استان خوزستان با ‏حضور در منطقه نفتی غرب کارون، میدان نفتی یادآوران را افتتاح کرد.‏

برای توسعه میدان نفتی یادآوران، اعتباری بالغ بر 2.9 میلیارد دلار هزینه شده است که در ابتدا تولید 85 هزار بشکه‌ای، هدفگذاری شده بود اما با تلاش‌های کارکنان و متخصصان وزارت نفت، در دولت تدبیر و امید، این میزان در حال حاضر به 115 هزار بشکه رسیده است .

رییس‌ جمهوری همچنین از اتاق کنترل و پالایشگاه بازدید کرد.

طرح انتقال آب از شرق به غرب اهواز 

همچنین امروز طرح انتقال آب از شرق به غرب اهواز، با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی افتتاح شد.طرح آبرسانی غدیر با تلاش‌های دولت تدبیر و امید، با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان و لوله‌گذاری 852 کیلومتری، قسمت اعظمی از آب شهر اهواز را تأمین خواهد کرد.

این طرح که با ظرفیت انتقال روزانه 87 هزار مترمکعب آب به دشت آزادگان، هویزه ، رفیع و شرق اهواز به بهره برداری رسید، به همت جهادگران گروه تخصصی نیرو گستر وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اجرا شده است.

سامانه کنترل ترافیک راه آهن جنوب غرب کشور  

سامانه کنترل ترافیک راه آهن جنوب غرب کشور روز یکشنبه با حضور رییس‌ جمهوری در ایستگاه راه‌آهن اهواز افتتاح شد.

سیستم یاد شده که پیشرفته ترین مرکز کنترلی ریلی کشور است، دارای سیستم های بروز کنترلی و هدایت قطار در جهان است و با هدف بالا بردن ضریب ایمنی، به علت متمرکز شدن کنترل ترافیک و کمتر شدن نقش عوامل انسانی و همچنین امکان بررسی آنی و تنظیم و تفکیک سیر و حرکت وسایط نقلیه ریلی طراحی، نصب و اجرا شده است.

افزایش ایمنی سیر و حرکت قطارها از مهمترین مزایای این طرح است.

این سامانه با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان، حدفاصل شهرهای تهران - اهواز و سربندر را با 67 ایستگاه تحت پوشش قرار می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین