کد خبر: ۴۰۸۲۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
ریییس جمهوردر همایش مسئولیت اجتماعی:

نباید میان مردم شکاف به وجود آوریم/اولین خیر در جامعه احترام به همه مذاهب،و همه اقوام است

رئیس جمهور کشورمان همچنین گفت: نباید سر مسائل غیر مفید برای جامعه وقت خود را تلف کنیم. افتخار ما آن زمان است که نسبت ملت‌ها اقوام و گروه‌های دیگر و در خیر رسانی به دیگران مقدم باشیم و اولین خیر در جامعه وحدت و احترام به همه مذاهب، ادیان و احترام به همه اقوام جامعه است. ما همه از یک پیکر واحد هستیم. چرا اینقدر شکاف و فاصله؟ چرا سر مسائلی که اهمیت ندارد ارزش‌های مهم را زیر پا می‌گذاریم؟ برای کاری دروغ می‌گوییم به دیگران توهین می‌کنیم و چهره‌ها را تخریب می‌کنیم، اما آن کار چیست؟
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین روحانی طی سخنانی در اولین همایش مسئولیت اجتماعی که صبح امروز (دوشنبه) در سالن همایش اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: اساس وجود انسان از انس و ریشه کلمه انسان از انس است. همه زندگی ما آن زمان با نشاط و شادمانی توام خواهد بود که با هم نوعان‌مان دارای انس و رافت باشیم.

وی با بیان اینکه ریشه روح و منشا همه اسلام و همه ادیان آسمانی درست نقطه مقابل آن چیزی است که افراطیون جهان فریاد می‌زنند، گفت: افراط‌گر خود و جمع خود را می‌بیند. افراط‌گر گروه مقابل را کوچک می‌پندارد. افراط گر جز خود و یاران خود همه را ناحق می‌پندارد. تمام جامعه بشری یک واحد است که برادران یا هم نوعان ما هستند. آیا می‌شود ما زندگی بدون گذشت، یاری و کمک به دیگران داشته باشیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هر جا انس نباشد انسان نیز نیست. اگر می‌خواهیم کنار هم باشیم، باید یکدیگر را یاری کنیم. شاید فکر کنیم یاری گیرنده محتاج است، اما بالعکس یاری دهنده بیشتر محتاج است. احتیاج یاری دهنده عمدتا روحی و معنوی است و یاری گیرنده عمدتا احتیاج مادی دارد.

روحانی همچنین تصریح کرد: هیچ انسانی در جامعه امروز بدون یاری دیگران نمی‌تواند زندگی کند. همه زندگی ما احتیاج به دیگران است و تمام زندگی قطعا یاری یکدیگر و حفاظت از جامعه می‌باشد.


وی افزود: هر کس می‌خواهد در این جامعه مسئولیتی در هر سطحی به عهده بگیرد، دو شرط نیاز است. اول اینکه باید قدرت آن را داشته باشد تا از سرمایه های مادی و معنوی به خوبی حفاظت کند. مقصودم فقط نفت و گاز معادن نیست، بلکه باید از رابطه سالم یک جامعه و دوستی اعضای آن نیز حفاظت شود. نباید بین مردم شکاف به وجود بیاوریم.

رئیس جمهور کشورمان همچنین گفت: نباید سر مسائل غیر مفید برای جامعه وقت خود را تلف کنیم. افتخار ما آن زمان است که نسبت ملت‌ها اقوام و گروه‌های دیگر و در خیر رسانی به دیگران مقدم باشیم و اولین خیر در جامعه وحدت و احترام به همه مذاهب، ادیان و احترام به همه اقوام جامعه است. ما همه از یک پیکر واحد هستیم. چرا اینقدر شکاف و فاصله؟ چرا سر مسائلی که اهمیت ندارد ارزش‌های مهم را زیر پا می‌گذاریم؟ برای کاری دروغ می‌گوییم به دیگران توهین می‌کنیم و چهره‌ها را تخریب می‌کنیم، اما آن کار چیست؟

وی افزود: کاری می‌کنیم در نظر سنجی‌ها محبوبیت فرد زیاد یا کم شود اما آن چه که مهم است ارزش‌های اخلاقی است. چرا برای مسائل کوچک جامعه ارزش های بزرگ جامعه را قربانی می‌کنیم؟ جامعه ما نیاز به خیر جمعی دارد و ما نیز نیاز داریم. این خیر فقط سخاوت مادی است که البته آن هم ارزشمند است.

روحانی با بیان اینکه هر مقدار نیکوکاری یک انسان بیشتر باشد خیر جمعی نیز بیشتر است، افزود: ما گاهی نیز باید در مسائل روحی به جامعه و افراد کمک کنیم.

وی همچنین صله رحم، دیدار پدر و مادر و عیادت از بیماران را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور کشورمان همچنین تصریح کرد: امروز در شرایط فعلی جامعه به صراحت عرض می‌کنم که هیچ نیازی بالاتر از اشتغال جوانان نیست و هیچ خیری بالاتر از زمینه سازی برای اشتغال نسل جوان وجود ندارد؛ بخصوص برای آنهایی که مشکل جسمانی دارند.

وی با تاکید بر اینکه امروز بهترین خیر جمعی انسجام ملی است، افزود: خیر جمعی فقط این نیست که ما نذر کنیم و به مردم غذا دهیم که البته آن هم خیر جمعی است.

روحانی یادآور شد: در دولت یازدهم اتکا به نفت را خیلی کم کرده‌ایم به طوری که به حدود 30 درصد رسیده و تقریبا 70 درصد آن متکی به مالیات است و مردم، کشور را اداره می‌کنند. همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات این جامعه حل شود.

وی مهمترین مسائل امروز کشور را مساله اشتغال آب و محیط زیست دانست و با اشاره به سفر روز گذشته خود گفت: تولید نفت در غرب کشور 257 هزار بشکه افزایش پیدا کرده و اکنون به تولید 300 هزار بشکه رسیده‌ایم.

روحانی خاطر نشان کرد: در بسیاری از مراکز نفتی گاز می‌سوزد و با تولید نفت، گاز تولید می‌شود که هوا را آلوده می‌کند. این گاز باید تبدیل به گاز شیرین شود و اینجا می‌بینیم که در این حوزه سرمایه گذاری شده و توانسته برای جوانان اشتغال تولید کند. بنابراین باید هزینه‌ای برای آن اختصاص یابد.

رئیس جمهور کشورمان خیر جمعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: جامعه ما خیلی سیاست زده شده، باید گفتمان ما اجتماعی و خیر جمعی شود و طبق آیه‌ای از قرآن نباید انقدر سر این مسائلی بحث کرد که برای جامعه مفید نیست.

روحانی تصریح کرد: در حال حاضر موقوفات دانشگاه هاروارد بیش از 32 میلیارد دلار است و سالی 1.5 تا 2 میلیارد دلار درآمد آن از طریق اوقاف و موسسات خیریه تامین می‌شود و اکثر دانشگاه‌های آمریکا اینگونه اداره می‌شود. این نیست که فکر کنیم در دنیای غرب نذر، وقف و کمک نیست.

وی گفت: وقتی می‌گوییم غرب فکر می‌کنیم تمامش مفاسد است اما اگر تماما مفاسد بود به این رشد علمی و اقتصادی نمی‌رسیدند باید نکات مثبت آنها را دریافت کنیم و بخشی از گفتمان حرف‌ها و تلاش‌ها ما باید در مسیر فستبقوا الخیرات باشد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم با حضور رئیس جمهور از جمعی از خیرین و فداکاران در عرصه‌های مختلف تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
3
حرف

همه زندگی ما آن زمان با نشاط و شادمانی توام خواهد بود که با هم نوعان‌مان دارای انس و رافت باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
2
شکاف دریافت غیر متعارف بیش از هفت برابر حداقل با دیگر شکاف ها مرتبط معنایی است .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
بزرگترین خطری که تهدید میکنه تفرقه ای است هر روز متاسفانه توسط عده ای ترویج میشه و هر روز تا به ۴ نفر توهین و فحاشی نکنند خوابشان نمی گیره حتی کار بجایی رسیده که با ترامپ هم زبان شده اند ،البته وقتی ۳۰ سال از رانت استفاده کنی و درک نکنی شرمنده زن بچه بودن یعنی چه باید هم با ترامپ هم زبان بشن؟ ؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین