کد خبر: ۴۰۸۱۱۴
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

نقدی: آمریکا زودتر از 2035 سقوط می‌کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نظامی که در پشت پرده، آمریکا را اداره می‌کند، معتقد است آمریکا سال 2035 سقوط می‌کند، به نظر من این تحلیلی خوش‌بینانه است و این اتفاق خیلی زودتر می‌افتد.
آفتاب‌‌نیوز :
در آستانه 5 آذر سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین، با سردار محمدرضا نقدی رئیس این سازمان به گفت‌وگو نشستیم تا بیشتر با این نهاد مقدس آشنا شویم.

به گزارش فارس سردار نقدی در این گفت‌وگو به موضوعاتی چون اولویت‌های بسیج، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ، وضعیت حکومت آمریکا، آمادگی دفاعی و نظامی بسیج، نحوه تعامل دولت با مردم و ... اشاره کرد که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

***

سردار نقدی در ابتدا در خصوص مهم‌ترین وظیفه و اولویت‌های بسیج گفت: بسیج 2 رسالت مهم دارد یکی پیشبرندگی و جلو رفتن خودش است. بسیج اول باید خودش را بسازد و تعالی پیدا کند تا بتواند هر کار دیگری را که لازمه پیشرفت انقلاب است را تحقق بخشد.

وی ادامه داد: لذا اولین قدم، تعالی خود بسیج است که بیشتر در کارهای تربیت اخلاقی، رشد معرفتی و معنوی و تقویت بنیه آموزش‌های دفاعی و نظامی و استحکام سازماندهی و انسجام داخلی و افزایش عده و عده خودش است.

نقدی تاکید کرد: اما قدم بعدی این است که انقلاب از بسیج چه می‌خواهد و نیاز انقلاب چیست؟ بسیج باید بتواند نیاز این مجموعه عظیم مردمی را برآورده کند.

* بسیج یک سازمان در کنار سایر سازمان‌ها نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج یک سازمان در کنار سایر سازمان‌ها و تشکیلاتی مثل سایر تشکیلات نیست، بسیج خود مردم است، مردمی که در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز تهدید ما، نفوذ، تهاجم فرهنگی، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و عقب‌ماندگی‌های اقتصادی است، گفت: در این عرصه‌ها حتما باید بسیج فعال‌تر باشد تا پاسخ این تهدیدات را بدهد. باید فرصت‌هایی مثل وجود جوانان مشتاق انقلاب را درک کنیم.

* مدل دولت‌های ما براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شکل نگرفته است

نقدی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: مدل دولت‌های ما هنوز براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شکل نگرفته است. مدلی که الان در نظام دیوان سالاری و اداری کشور حاکم است همان مدل‌های به جامانده از قبل است که قدری اصلاح شده یا الگو گرفته شده از کشورهای مختلف دنیا است.

وی تصریح کرد: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یک نظامی است که با مردم تعامل بسیار جدی دارد و مردم را جزء دولت محسوب می‌کند مانند همان که شهید رجایی فرمود «کابینه 36 میلیونی» و این یک تعارف نبود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در سیره امام و رهبری، سیره تعامل و همکاری خیلی فشرده بین مردم و حکومت را می‌بینیم اما در نظام اداری فاقد آن هستیم.

نقدی گفت: لذا هر دولتی با هر مشربی که سر کار می‌آید این خصوصیت آن طور در آن رشد پیدا نمی‌کند و موفق نیستند که از این ظرفیت استفاده کنند.

* جهاد سازندگی را تابع بروکراسی و دیوان سالاری غربی کردند

وی ادامه داد: مدل موفق استفاده از مردم، دفاع مقدس بود. سپاه چون نهاد انقلابی بود و در دوره جنگ درگیر بروکراسی اداری الهام گرفته از شرق و غرب نبود به راحتی توانست نیروی عظیم مردم را سازماندهی کند و آن را به کار گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بعد از جنگ تحمیلی دیگر شاهد چنین الگویی در دستگاه‌های کشور نبودیم و فقط جهاد سازندگی بود که متاسفانه آن را هم منحل و در حقیقت تابع همان بروکراسی و دیوان سالاری غربی کردند.

* دولت باید پوسته دیوان‌سالاری خودش را بشکند و با مردم پیوند بخورد

نقدی اظهار داشت: لذا صرف نظر از جناح و سابقه سیاسی، دولت‌ها این مشکل را دارند. دولتی می‌تواند در ایران موفق باشد و بر مشکلات خیلی بزرگ غلبه کند و شرایط خیلی پیش‌برنده‌تر از این برای کشور ایجاد کند که این پوسته دیوان‌سالاری خودش را بشکند و بتواند با مردم پیوند بخورد البته این پیوند، لوازمی دارد و مردم به درخواست هر کسی اجابت نمی‌کنند.

وی افزود: یکی از فلسفه‌های مهم تاکید بر ساده زیستی مسئولان در حکومت اسلامی، جدا از جنبه عدالت‌خواهانه و اساسی، جنبه مدیریت آن است. وقتی مدیران و حاکمان مثل مردم زندگی کنند و معیشت خود را در تراز مردم تعیین کنند مردم آنها را اجابت می‌کنند و اگر خواسته‌ای از مردم داشته باشند مردم به صحنه می‌آیند.

* مدیران با حقوق‌های گزاف و خانه‌های اشرافی نمی‌توانند با مرد پیوند بخورند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: طبیعتا وقتی مدیران حقوق‌های گزاف بگیرند و در خانه‌های اشرافی زندگی کنند و خودروهای شیک سوار شوند و خودشان را از مردم جدا کنند، نمی‌توانند پیوندی با مردم ایجاد کنند.

نقدی تاکید کرد: اگر بخواهیم بر مشکلات بزرگ فائق بیاییم و کار بزرگی در کشور کنیم و تحول اساسی و چشمگیری رخ بدهد که شدنی هم هست، راهش این است که از آن پوسته دیوان سالاری غربی خارج شویم.

وی با بیان اینکه نتیجه دیوان سالاری غربی و مدل حکومت غربی همین است که امروز در آمریکا می‌بینیم، گفت: اگر به ما بگویند شما چرا موفق نبودید دلایل زیادی داریم، ما صد مزاحم داشتیم از تروریست و گروهک‌های مخالف گرفته تا هزاران ماهواره و شبکه اجتماعی و مواد مخدر و تحریم و خریدن نخبگان علمی و ... اما آمریکایی‌ها که مزاحم نداشتند.

* نتیجه دیوان سالاری غربی انتخاب فردی با اتهام تجاوز در آمریکاست

نقدی افزود: آمریکایی‌ها دستشان صددرصد باز بوده که الگوی مورد نظر خودشان را پیاده کنند اما نتیجه آن، این شد آدمی که دختران جوان از آن به دلیل تجاوز شاکی هستند رئیس‌جمهور شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: حدود 50 میلیون آمریکایی‌ باید با کمک دولت زندگی کنند و حدود 7 میلیون نفر سرپناه ندارند و ناامنی فوق‌‌العاده بالاست.

نقدی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه گفت که از 11 سپتامبر تا کنون، 450 هزار نفر از مردم آمریکا به ضرب گلوله کشته شده‌اند، این رقم بسیار بالایی است، اینها افرادی هستند که تروریست‌ها و داعش آنها را نکشته بلکه خودشان، خودشان را کشته‌اند و این نشان از ناامنی و آشفتگی است.

وی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد آمریکا 20 هزار میلیارد دلار به دنیا بدهکار است. اخلاق دیگر در مسائل آنها معنا ندارد و فحاشی‌ و اهانت را در سخنرانی‌های 2 نامزد انتخابات ریاست جمهوری‌شان دیدیم. اینها نماد اخلاق آمریکا و نتیجه پیاده کردن الگوی غربی است.

* دولت‌ها در استفاده از ظرفیت مردم موفق نبوده‌اند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: هر کسی که از لحاظ علمی و منطقی به این نتیجه نرسیده که الگوهای غربی سعادت بخش نیستند از لحاظ تجربی که باید به آن اعتراف کند.

وی ادامه داد: تبعیض نژادی که دیگر تفکری برای قرن‌های قبل است و الان دیگر معنا ندارد اما در آمریکا حاکم است.


نقدی با بیان اینکه ما حتما باید دنبال الگوی اسلامی خودمان باشیم، گفت: یکی از خصوصیات آن الگو این است که بین مردم و دولت فاصله‌ای نباشد و این را هنوز نتوانسته‌ایم پیاده کنیم و به همین دلیل دولت‌ها در استفاده از ظرفیت مردم موفق نبوده‌اند.

* آمریکا زودتر از سال 2035 سقوط می‌کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: رژیم و نظامی که پشت پرده آمریکا را اداره می‌کند تحلیل کرده که آمریکا سال 2035 سقوط می‌کند، به نظر من این تحلیلی خوش‌بینانه است و این اتفاق خیلی زودتر می‌افتد.

نقدی افزود: مطالعاتی که بنده به عنوان تحقیقات دانشگاهی در حدود 15 سال پیش پیرامون آمریکا داشتم که مبتنی بر عدد و رقم و اطلاعات خود آمریکایی‌هاست، بیانگر این موضوع بود.

وی ادامه داد: پوسته‌ای که امروز سرباز کرده و آن آقا در کالیفرنیا می‌آید و شعار می‌دهد ما یک ملت هستیم نه یک ایالت، مواردی است که قابل پیش‌بینی بود و من قبلا آن را می‌گفتم و رسانه‌های شیفته غرب مسخره می‌کردند، اما امروز شاهد وقوع آن هستیم.

* دفاع از دموکراسی در کنار حمایت از آل‌سعود از تناقضات بزرگ آمریکاست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: اگر رسانه‌های ما در مسائل آمریکا ریز شوند، موضوعات بسیار مهمی قابل مشاهده است اما متاسفانه کل رسانه‌های ما اطلاعات خود درخصوص آمریکا را از رسانه‌های بزرگ صهیونیستی آمریکایی می‌گیرند و به لایه‌های رسانه‌های ایالاتی وارد نمی‌شوند.

نقدی اظهار داشت: وضعیت آمریکا بسیار بحرانی است و از لحاظ پیوستگی اجتماعی گسل‌های این پیوندها کاملا فعال شده و در برخی مناطق مردم اصلا حاضر نیستند به زبان انگلیسی حرف بزنند و یک نوع جدایی فرهنگی به وقوع پیوسته است.

وی افزود: یک بحث دیگر تناقض‌های بزرگ در آمریکا مثل ادعای مبارزه با تروریست‌ها در کنار حمایت از داعش و یا دفاع از دموکراسی در کنار حمایت از آل‌سعود است و این تناقضات ایدئولوژی‌های آن‌ها را منهدم کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکا به عنوان مدعی دموکراسی، جلوی دموکراسی در منطقه ایستاده و هر جا رای مردم مطرح می‌شود با آن مخالفت می‌کند.

نقدی ادامه داد: امروز خود آمریکایی‌ها برخلاف تمام اصول اساسی خود قیام کرده‌اند. الان داخل آمریکا چه خبر است؟ خب مردم رای دادند دیگر چرا آشوب شده است؟ اینها نشان دهنده تناقضات است و این رژیم با این تناقضات به این عظمت، قابل بقا نیست.

* رئیس‌جمهور جدید آمریکا روند فروپاشی کشورش را شدت می‌بخشد

وی گفت: در سطر اول تمام اسناد استراتژیک آمریکایی‌ها که ظرف 2 دهه گذشته منتشر کرده‌اند خود را رهبر همه جهان اعلام کرده‌اند. اما رهبری جهان با این همه تناقضات آشکار و رسوایی در اندیشه که غیرقابل امکان است. آمریکایی‌ها یک روند سقوط سریع را طی می‌کنند.

نقدی با اشاره به انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: این آقایی که سر کار آمده واقعیت خود آمریکاست. رئیس‌جمهور قبل، بزک کرده بود و چهره دیگری را مخفی کرده بودند اما این رئیس‌جمهورشان همان چهره واقعی آمریکا از لحاظ اخلاق، ادب، فرهنگ و ... است، لذا این تطبیق چهره می‌تواند روند فروپاشی آمریکا را شدت ببخشد.

* تربیت‌شدگان آمریکایی با بمب و جلیقه انتحاری به سمت مرزها می‌آیند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به آمادگی نظامی بسیجیان گفت: امروز با آمادگی که بسیج دارد و استفاده خوبی که سپاه از بسیج انجام می‌دهد، جلوی بسیاری از ناامنی‌هایی که آمریکایی‌ها می‌خواهند در ایران انجام دهند، گرفته شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری آمریکا برای ایجاد نا امنی در ایران بیش از سرمایه‌گذاری آنها در عراق وسوریه است، اما جواب نمی‌دهد.

نقدی تاکید کرد: آمریکای‌ها در شرق کشور ما و در آن سوی مرزها پایگاه‌های بزرگی برای تربیت تروریست‌ها دارد و مرتبا افراد را با بمب و جلیقه انتحاری می‌فرستند، ولی همه آنها با سد بزرگ بسیج و سپاه برخورد می‌کنند.

* انهدام همه تیم‌های تروریستی در مرزها نشان از آمادگی بسیج است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکایی‌ها در غرب کشور هم در کشورهای همجوار اردوگاه‌های بزرگ آموزشی برای عملیات تروریستی در ایران دارند و امکانات زیادی هزینه می‌کند و از طرفی هم آل سعود کمک می‌کند اما همه تیم‌هایی که فرستادند در بدو ورود متلاشی شدند. این نشان دهنده آمادگی‌های نیروهای بسیج است.

نقدی همچنین اظهار داشت: اخیرا یک خبرنگار خارجی از من پرسید شما که کشورتان امن‌ترین کشور دنیاست چرا اینقدر رزمایش انجام می‌دهید؟ گفتم دلیل این رزمایش‌ها همین ایجاد امنیت است اگر رزمایش‌ها نباشد که امنیت به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه آمادگی دفاعی بسیجیان لازم است و همیشه باید وجود داشته باشد، گفت: بالاخره دشمنان ما از نظر نظامی بسیار امکانات گسترده‌تری دارند و طبیعی است وسوسه شوند به ملت ما هجوم بیاورند اما ما نیز باید از استقلال و امنیت مردم دفاع کنیم و این نیازمند آمادگی دفاعی است.

* تقویت بنیه دفاعی در دستور کار بسیج بوده و هست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: آمادگی برای فداکاری و روحیه شهادت‌طلبی جوانان ما در دنیا بی‌نظیر است و همان روحیه که در دفاع مقدس بود در میان جوانان ما برای دفاع از مقاومت و حرم اهل بیت(ع) وجود دارد.

نقدی با تاکید بر اینکه تقویت بنیه دفاعی در دستور کار بسیج بوده و هست، اظهار داشت: اگر دیروز فقط ملت ما انتظار داشتند بسیجیان از آرمان‌های آنها دفاع کنند، امروز خیلی از ملت‌های محروم منطقه هم از بسیجیان انتظار دارند در مقابل مستکبرین به کمکشان بروند.

* گردان به سوریه و عراق نفرستادیم/ اعزام تیم‌های کوچک رزمنده برای مستشاری تجربی

وی همچنین با اشاره به کمک ایران به جبهه مقاومت گفت: اعزام‌ها به سوریه و عراق در حد مستشاری و خیلی محدود است و اعزام گردان و نیرو از بسیج نداشتیم و نیاز هم نیست، خصوصا در عراق که اصلا نیازی به رزمنده نیست و خودشان رزمندگان زیادی دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رزمندگان عراقی بعضا افرادی هستند که در دفاع مقدس علیه صدام جنگیدند و ما نزدیک هزار شهید عراقی در جنگ تحمیلی دادیم، الان هم این نیروهای با تجربه در حال مبارزه هستند.

نقدی ادامه داد: حضور ایران در حد مستشاری و انتقال تجربه است اما گاهی شاید تیم‌های کوچکی از رزمندگان هم رفته باشند که دلیل آن هم این است برخی از تجربه‌ها وقتی با زبان نقل شود مخاطب آن را متوجه نمی‌شود لذا این تیم‌های کوچک، مدل‌هایی از آن عملیات را اجرا می‌کنند و مستشاری تجربی صورت می‌گیرد، پس وقتی می‌بینم یک جوان در سوریه به شهادت می‌رسد دلیلش حضور در همین عملیات‌های کوچک بوده است.

* انتخابات آتی یک روند خیلی عادی خواهد داشت

وی آینده در ایران را از آن اسلام ناب دانست و به انتخابات آینده ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: تلاطم و افت و خیز داریم ولی روند کلی حتما رو به پیسرفت خواهد بود و مطالبی که پیرامون انتخابات نسبت به بسیج می‌گویند بیشتر جنبه تهمت‌زنی و فرافکنی دارد و همه دیدند از دل یک دولت، مخالفت آن دولت بیرون آمد. لذا انتخابات یک روند خیلی عادی خواهد داشت و نتیجه حتما به نفع ملت خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
1
35
حال خوشی داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
2
36
اقاي نقدي شما لطفا پيش بيني نكن،و به وظايف خودت رسيدگي كن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
2
38
ايشون كه اينقدر زحمت ميكشن خوب پيش بيني ميكنند، ميشه زمان صعود ايران رو هم إعلام كنند كه بريم باخيال راحت بگيريم بخوابيم!
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
16
دمت گرم با این پیش گوئی
مسلمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
32
خیلی خوبه پیش بینی مثلا ایشون بیان بگن داعش کی تموم میشه؟؟؟ مردم سوریه کی راحت میشن سرنوشت طالبان چی میشه؟؟ مثلا وضع اقتصادی مردم خودمون کی خوب میشه ؟؟ از این هوششون استفاده کنن ؟؟؟
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
1
25
حتما ما صعود میکنیم دیگه؟؟؟؟
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
12
حتما ......!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
1
12
حرفهای صرفا
خروس بی محل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
3
17
سقوطی درکار نخواهد بود، بیخود به دل مبارک صابون نزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
2
34
این استادعلم غیب ازبیت المال حقوق میگیره این حرفهای بی پایه واساس رابزنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
2
29
این استادعلم غیب ازبیت المال حقوق میگیره این حرفهای بی پایه واساس رابزنه؟
آخه تبلیغات وجنگ روانی هم یک اصولی داره وهمینطورکشکی که نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
1
25
بلاخره خوش بحال دزدان و دروغگويان كه طرفدار ويرانه و خرابي هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
1
31
یاد فالگیرهای کنار خیابون میندازه که فال و آینده همه رو بلدند پیشگویی کنند الا فال خودشون رو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
24
4
سردار راست ميگه ، واقعا بسيج نيازمند تعالي خودش دربعداخلاق ومعنويت است ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
1
9
تقصیر او نیست ......
فردین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
1
19
اقای نقدی:میشه درمورد سیاست واینجور حرفها نظر ندین!!!!چون نظرات شما همیشه برای کشور هزینه بر بوده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
15
ببينم نكنه أيده ى اون تابلو كه شمارش معكوس براى نابودى اسراييل در مشهد را اغاز كرده بود هم مال اقاىً نقديه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
23
شما اگه میتونی باعث پیشرفت و صعود ایران باش .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
28
امان از این پنیرهای تقلبی . اونقدر جنس تقلبی وارد کردند که آخرش دامان این نقدی رو هم گرفت
سرهنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
8
ما که همه چیز خارجیا را ساختیم.نوستر آداموس را هم ساخته ایم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
1
9
یه عده پول میگیرن که فقط .......
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
1
12
کوچ کنید به ، سرزمین خودتان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
9
حرفهاي قشنگي مي زني ولي به دل ملت ايران چنگ مي زني
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
11
ولی مثل اون یکی نگی اگه نشد محاسن مبارک رو میزنم ها
سرهنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
12
اولا آقای نقدی بفرماین که دقیقا چقدر زودتر از2035- در ثانی در مورد آمار قتل و جنایت بفرماین که در تهران روزانه چند نفر کشته میشوند(با ذکر مقایسه ایران و امریکا از نظر وسعت وجمعیت)
هه هه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
12
به همین خیال ...
امیرعباس
|
United States
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
13
از پرونده شهردار تهران و معاون هایشان در پس از پیروزی بزرگ ۲ خرداد چه خبر جناب سردار ا!!!
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
5
عجب
حیدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
5
1
انشالله زودترازون سال تجزیه خواهد شد
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
5
مام میریم مرحله بعد .خخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
4
پيشنهاد ميكنم .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
10
1
با عرض سلام و ادب
به نظر بنده مطلبی که راجع به فروپاشی آمریکا مطرح شده ، یک تحلیل دقیق و صحیح و کاملا منطقی هست و اصلا نیاز به پیش گویی نداره چون اگر کمی دقت بفرمایید این نتیجه عیان هست. و عزیزان اگر به نظر آقای نقدی اعتراض دارند میتونند به گزارش کارشناسان آمریکایی مراجعه کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
1
3
بعد از سكوت امريكابفرماييد ايا وضع ما درست ميشه اميدوارم دزدي اختلاس كروني كم ابي و و و٠٠٠٠
علی معرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
1
ما الان صعود کردیم
ما رکورد زدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
3
ما چه چیز داریم صادر کنیم اختلا س زمین خواری ربا ،اعتیاد،تبعیض فساد رشوه خواری ما چه داریم صادر کنیم بروعمو بذار با دنیا دوست باشیم
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
دسته چند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
اين اقا با اين حرفها به بسيج ضربه ميزنه
از مسولين خواهش ميكنم تعويضش كنند،تشكر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین