کد خبر: ۴۰۸۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

کشته شدن اولین خلبان زن جنگنده چینی/تصاویر

یو شو ۳۰ ساله، اولین زنی که خلبانی جنگنده «جی ـ ۱۰» چین را بر عهده داشت در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-این حادثه در جریان تمرینات هوایی این جنگنده و زمانی که وی همراه با یک خلبان دیگر در کابین بودند، اتفاق افتاد.

گزارش ها حاکی است که خلبان مرد این جنگنده در حین سانحه و قبل از برخورد هواپیما با زمین  با چتر نجات ازهواپیما خارج شود اما خلبان زن جان خود را از دست داده است.

کشته شدن اولین خلبان زن جنگنده چینی
«یو شو» متولد استان «سی چوان» در جنوب غرب چین عضو تیم اکروبات و نمایش هوایی چین بود و از او به عنوان یکی از معدود زنانی یاد می شود که قابلیت پرواز با جنگنده ساخت چین را داشته است.
کشته شدن اولین خلبان زن جنگنده چینی


این حادثه در استان «خه بی» در شمال چین و ظاهرا در مراسمی به مناسبت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری خلق چین رخ داده و نیروی هوایی مرگ این خلبان را با انتشار بیانیه ای باعث تاثر دانسته و تسلیت گفته است.



گزارش خبرگزاری شین هوا حاکی است که او سال ۲۰۰۵ میلادی به نیروی هوایی ملحق شد و پس از چهار سال یکی از ۱۶ زن خلبانی بود که می توانست با جنگنده پرواز کند.
کشته شدن اولین خلبان زن جنگنده چینی

او قرار بود یکی از اصلی ترین خلبانان جنگنده «جی -۱۰» چین باشد که یک هواپیمای جنگنده چندمنظوره است که توسط شرکت چنگدوی چین برای ارتش چین طراحی و تولید شده است. این هواپیما، که در غرب به نام «اژدهای نیرومند» معروف است، می‌تواند به طور هم‌زمان به عنوان یک جنگنده و یک هواپیمای تهاجمی ایفای نقش کند. این هواپیما برای اجرای عملیات در هرگونه شرایط آب و هوایی در شب و روز طراحی شده است.
کشته شدن اولین خلبان زن جنگنده چینی

طراحی این هواپیما در اواخر دهه ۱۹۸۰ به عنوان پاسخی به دو جنگنده میگ-۲۹ و سوخو-۲۷ شوروی و با الهام گیری و تکامل جنگندهچنگدو جی-9 آغاز شد. جی-۱۰ در سال ۱۹۹۸ اولین پرواز خود را انجام داد و تولید انبوه آن از سال ۲۰۰۲ آغاز شد. پاکستان هم سفارش ۱۵۰ فروند از این جنگنده را داده است که ۳۶ فروند نخست در سال ۲۰۱۲ تحویل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
1
3
این هم از جنگنده چینی!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین