کد خبر: ۴۰۸۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱

آموزش مغز برای مبارزه با زوال عقل

محققان در دانشگاه سیدنی نشان داده‌اند که آموزش مبتنی بر رایانه مغز می‌تواند باعث بهبود حافظه در افرادی با اختلال شناختی خفیف شود.
آفتاب‌‌نیوز :
این تیم متشکل از محققان مرکز مغز و ذهن به بررسی بیش از 20 سال تحقیق و پژوهش پرداخته و نشان دادند که آموزش مغز می‌تواند به بهبود شناخت، حافظه، یادگیری و توجه و همچنین عملکرد روانی  در افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف منجر شود.

اختلال شناختی خفیف شامل کاهش حافظه و سایر مهارتهای تفکر بوده و یکی از قوی‌ترین عوامل خطر زوال عقل است .در میان افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف از هر 10 نفر یک نفر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند.

آموزش مغز برای مبارزه با زوال عقل

این خطر به طور قابل توجهی در میان کسانی که مبتلا به افسردگی هستند بالاتر است.

آموزش مغز یا تقویت ذهن یک درمان برای تقویت حافظه و مهارت‌های تفکر با انجام تمرینات ذهنی مبتنی بر رایانه است. این آموزش‌ها به صورت بازی‌های ویدئویی طراحی شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از فیز، دکتر آمیت لمپیت از دانشکده روانشناسی که رهبری این پژوهش را بر عهده دارد گفت: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که آموزش مغز می‌تواند نقش مهمی در کمک به جلوگیری از ابتلا به زوال عقل بازی کند.

وی افزود: تحقیقات ما نشان می‌دهد که آموزش مغز می‌تواند به حفظ و یا حتی بهبود مهارت‌های شناختی در افراد مسنی که در معرض خطر بسیار بالایی از زوال شناختی هستند کمک کند. این روش یک راه ایمن و ارزان است.

این تیم تحقیقاتی برای رسیدن به این نتیجه گیری، با استفاده از یک روش ریاضی به نام متا آنالیز ،17 کارآزمایی بالینی تصادفی از نزدیک به 700 شرکت کننده را با یکدیگر ترکیب کرده و مورد بررسی قرار دادند.

آموزش مغز برای مبارزه با زوال عقل

این پژوهش‌ها بالاترین سطح از مدارک پزشکی بود که تاکنون در این زمینه انجام شده است.

این تیم تحقیقاتی پیشتر نیز از روش متا آنالیز برای نشان دادن اینکه آموزش مغز در جمعیت‌های دیگر، مانند افراد مسن سالم و افراد مبتلا به بیماری پارکینسون مفید است، استفاده کرده بودند.

محققان این پژوهش بر این باورند که این فناوری جدید یک حرکت رو به جلو در جهت پیشگری و یا درمان بیماری زوال عقل است.

نتایج این پژوهش در American Journal of Psychiatry به چاپ رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین