کد خبر: ۴۰۸۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

​آمریکا در شُرف تولید نیرویی 500 برابر انرژی هسته‌ای+تصاویر

دانشمندان معتقدند که با ترکیب 50 درصدی تریتیوم و دوتریوم، تولید 500 برابری انرژی در مقایسه با انرژی هسته‌ای امروزی امکان‌پذیر خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در حال حاضر دانشمندان مشغول آزمایش بر روی ترکیب مورد نظر دو ایزوتوپ کمیاب هیدروژن برای تولید 80 برابری نوتورن در قدرتمندترین آزمایشگاه رادیواکتیو جهان موسوم به ماشین Z در نیومکزیکو آمریکا هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز و به نقل از دیلی میل، دانشمندان این مرکز برای اولین‌بار از ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن به عنوان سوخت با ترکیب 50/50 تریتیوم و دوتریوم استفاده کردند. این سوخت ویژه امکان تولید 80 برابری نوترون با نیروی الکترومغناطیسی بسیار زیاد را فراهم می‌کند.

تریتیوم که حامل بیشترین نوترون در بین سه ایزوتوپ هیدروژن است را می‌توان در قلب محفظه خلاء ماشین Z به عنوان سوخت مورد استفاده قرار داد.

کاربرد اصلی ماشین  Z  آزمایش میزان آمادگی کلاهک‌های هسته‌ای ذخیره شده در زرادخانه ارتش ایالات متحده است و در حال حاضر برترین اخترفیزیکدانان در حال ایجاد شرایط مشابه با هسته‌ ستاره‌ها و سیاره‌ها به منظور کسب انرژی حاصل از فیوژن تریتیوم هستند.

ماشین Z با برخورداری از نیروی الکترومغناطیسی غیرقابل تصور می‌تواند عملیات گرم‌سازی اولیه سوخت را آغاز کند تا واکنش فیوژن یا همجوشی هسته‌ای آغاز شود.

دانشمندان معتقدند که فشار موجود در قلب ماشین Z که از ترکیب الکتریسیته و مغناطیس حاصل می‌شود، امکان تولید انرژی اقتصادی از همجوشی هسته‌ای را تا سه سال آینده فراهم خواهد کرد.


منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین