کد خبر: ۴۰۸۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳

آیت‌الله جوادی آملی: اسلامی حرف می‎زنیم و غربی عمل می‎کنیم

آیت‎الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید، با تقدیر از تلاشگران جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: امیدواریم بتوانید در عرصه‎های علمی و فرهنگی موفق باشید.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد ابراهیم فقیه‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم به همراه سیدرضا طباطبایی معاون پژوهش این واحد، بعد از ظهر چهارشنبه با حضور بنیاد بین المللی اسرا و اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله العظمی جوادی آملی با این مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار گفت:جهاددانشگاهی با تولید آثار فاخر و ارزشمند، الگوی اسلامی و ایمانی را ارایه کند که از نظرعلمی و ظاهری، عمل دینی را در کنار سخن دینی متجلی سازد.

وی با تاکید براینکه نباید اسلامی حرف زد و غربی عمل کرد، گفت: کسب و کار اسلامی از صبح زود آغاز می‎شود و غروب به پایان می‎رسد و در این میان نه انرژی بی‎‌دلیل هدر می‎رود و نه رفت و آمد بی‎‌دلیلی در برخی ساعات انجام می‎شود.

وی همچنین گفت: در حقیقت زندگی اسلامی برنامه دقیق دارد که در آن انرژی انسان ذخیره شده و در هنگام کار، کار انجام می‎شود و در زمانی که انسان باید استراحت کند، این عمل انجام می‎شود؛ شب‎ها نیز برای استراحت و جلسات علمی قرارداده شده است.

این مرجع تقلید بیان کرد: وقتی که صبح‎ها خواب هستیم و شب‎ها کار می‌کنیم به این معنی است که اسلامی حرف می‎زنیم و غربی عمل می‎کنیم.

در ابتدای این دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه فرهنگی و علمی و نوآوری و درمانی جهاددانشگاهی این استان پرداخت.

فقیه‌زاده اظهار کرد: متاسفانه معماری امروز شهرهای ما بیشتر به شکل سکولار نزدیک شده است ولی جهاددانشگاهی واحد استان قم سعی کرده است با فعالیت‎های فرهنگی، هنری و علمی خود الگوی ناب معماری اسلامی و ایرانی را با محوریت معماری اسلامی در شهر مقدس قم ارایه کند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به تشریح فعالیت‎های گسترده پژوهشی ودرمانی در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری بر لزوم طبقه بندی و استخراج موضوعات مستحدثه فقهی در این حوزه و استفاده از نظرات جامع و دقیق مراجع عظام تقلید در این حوزه تاکید کرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین