کد خبر: ۴۰۸۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

نخست‌وزیر سابق سوئد: «ترامپ» ، به معنای پایان غرب است

«کارل بیلدت» (Carl Bildt) نخست وزیر سابق سوئد در مصاحبه با سی ان ان گفت: «تا آنجایی که ما می دانیم، (ریاست جمهوری ) ترامپ به معنای پایان غرب است».
آفتاب‌‌نیوز :
کارل بیلدت که همچنین مدتی وزیر خارجه سوئد بود امروز (پنجشنبه) در مصاحبه اختصاصی درباره ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت: تا آنجایی که ما می دانیم این پایان غرب است.

وزیرخارجه سابق سوئد به سی ان ان گفت: آنچه که من گفتم بنابر صحبت هایی است که ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا طی سالیان گذشته در موارد کلیدی گفته است.

بیلدت در ادامه گفت: این موارد شامل مسائل کلیدی همچون، آزادی دمکراسی، متحدان آمریکا، سیستم تجارت آزاد است که وی با اکثر آنها مخالفت دارد.

نخست وزیر سابق سوئد افزود: این موارد در واقع اساس و زیربنای موفقیت های غرب بوده اند، نظم لیبرال جهانی که در 70 سال گذشته موفقیت های چشمگیری داشته است.

بیلدت گفت: اینکه وی (ترامپ) قصد دارد هرآنچه که گفته به اجرا گذارد، من نمی دانم، اما اگر انجام دهد، با مشکل مواجه خواهیم بود.

دونالد ترامپ که درانتخابات هشتم نوامبر برابر با 18 آبان ماه با کسب 290 آرا الکترال بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد، بهت و حیرت اکثر کارشناسان و تحلیلگران سیاسی را به دنبال داشت.

رسانه های خارجی همچون آسوشیتدپرس و شبکه تلویزیونی یورونیوز امروز (پنجشنبه) در گزارشی عنوان کردند که سیاست های جنجال برانگیز وی از جمله سیاست ضد مهاجرتی ترامپ مبنی بر اخراج دو تا سه میلیون مهاجر غیر قانونی باعث شد تا دانشجویان در بسیاری از دانشگاه ها آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) دست به راهپیمای اعتراض آمیز بزنند.

سی ان ان نیز امروز (پنجشنبه) در گزارشی عنوان کرد در حالیکه حدود 60 روز تا سوگند ریاست جمهوری زمان باقی مانده ، هنوز کابینه دولت ترامپ مشخص نشده است و تعلل رئیس جمهوری منتخب آمریکا نگرانی های را درمیان محافل سیاسی و اجتماعی آمریکایی به همراه داشته است که وی از برنامه زمانبندی تیم انتقال قدرت عقب مانده است.

به گزارش ایرنا، کارل بیلدت بین سال های 1991 تا 1994 میلادی نخست وزیر و بین سال های 2006 تا 2014 وزیر امورخارجه سوئد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین