کد خبر: ۴۰۹۰۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

جزئیات تازه از درخواست ترکیه برای آزادی رضا ضراب

دادستان‌های فدرال در منهتن گفته‌اند «بکیر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه خواستار آزادی ضراب از زندان و بازگرداندن او به ترکیه شده است. این دیدارها حدود دو هفته پیش صورت گرفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه «حریت» ترکیه با انتشار خبری اعلام کرده است که یک مقام ارشد دولت ترکیه اخیرا با «لورتا لینچ» دادستان کل امریکا دیدار داشته است و از او خواسته تا با پیشنهاد آزادی «رضا ضراب» بازرگان ایرانی‌تبار شهروند ترکیه موافقت کند. 

به گزارش آفتاب‌‌نیوز؛ این روزنامه اشاره کرده است که این مقام ترک به مقام‌های قضایی امریکا گفته است که ضراب براساس هیچ‌گونه مدرکی محکوم نمی‌شود و بدون هیچ‌گونه ادله‌ای در بازداشت به سر می‌برد. 

این روزنامه افزوده است که دادستان‌های فدرال در منهتن گفته‌اند «بکیر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه خواستار آزادی ضراب از زندان و بازگرداندن او به ترکیه شده است. این دیدارها حدود دو هفته پیش صورت گرفته‌اند. 

حریت اشاره می‌کند که ضراب تاجر طلا در ترکیه با تابعیت دوگانه ایرانی - ترکی بوذه است که در ماه مارس گذشته زمانی که با اعضای خانواده‌اش برای گذراندن تعطیلات به امریکا رفته بود بازداشت شده است. دادستانی ایالات متحده او را متهم به نقض تحریم‌های امریکا علیه ایران و انجام میلیون‌ها دلار معامله مالی با ایران از طریق بانک‌های امریکایی کرده است. 

پیش از این نیز مقام‌های قضایی در ترکیه در سال ۲۰۱۳ میلادی‌ وی را متهم به رشوه دادن به رحب طیب اردوغان و نقش داشتن او در پرونده فساد مالی وزاری دولت عدالت و توسعه کرده بودند. 

این روزنامه اشاره می‌کند که دادستانی امریکا گفته دولت ترکیه اخیرل تلاش‌های خود برای مداخله در روند پیگیری قانونی این پرونده را افزایش داده است و این موضوع نشان می‌دهد که انگیزه‌های پنهانی اردوغان در پشت پرده این تلاش‌ها وجود دارند و انگیزه سیاسی داشته‌اند.  

این افشاگری پس از آن صورت می‌گیرد که مشخص شده است که وکلای ضراب از قاضی رسیدگی کننده به پرونده خواسته‌اند تا کپی‌ای از حکم بازرسی سال ۲۰۱۴ میلادی را در اختیار بوزداغ قرار دهند که طبق آن دولت امریکا اجازه پیدا کرده تا ایمیل‌های ضراب را مورد جست و جو قرار دهد. وکلای ضراب باور دارند که این حکم بر اساس اسنادی صادر شده است که به طور گسترده بی‌اعتبار بوده‌اند. قرار است محاکمه ضراب در ماه ژانویه آینده صورت گیرد. حریت اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد دیدار میان بوزداغ و لینچ در حریان سفر او به واشنگتن در اواخر ماه گذشته روی داده است؛ زمانی که شواهد تازه‌ای به مقام‌های قضایی امریکا از سوی او درباره نقش فتح الله گولن واعظ ترک مقیم پنسیلوانیا درخصوص نقش‌اش در کودتای نافرجام اخیر ترکیه ارائه شد. ترکیه بارها خواستار اسراداد گولن از سوی دولت امریکا شده است و در حال حاضر به طور غیابی او را مورد محاکمه قرار داده و گولن را متهم به تلاش برای سرنگونی دولت ترکیه کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
حداقل به همسر رنج کشیده اش رحم کنید
.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
همسر سابق البته!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین