کد خبر: ۴۰۹۱۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

درخواست نتانياهو از ترامپ: برجام را لغو نکنید

برخي منابع خبري گفته‌اند نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در يدار با رئيس‌جمهور منتخب آمريکا از وي خواهد خواست راهبردي را به جاي لغو برجام بر وضع تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران متمرکز کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 شبکه خبري بلومبرگ روز جمعه از قول برخي منابع با بيان اينکه بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در حال تدوين راهبردش در قبال ايران است به تشريح سياست‌هاي احتمالي پيشنهادي وي به دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور منتخب آمريکا درباره تهران پرداخته است. 

دستياران نتانياهو مي‌گويند او در نيمه نخست سال آينده (احتمالاً در ماه مارس) با دونالد ترامپ ديدار خواهد کرد.

گفته مي‌شود نتانياهو، در حال حاضر در حال تدوين راهبردهاي تل‌آويو در قبال ايران با کمک مشاوران امنيت داخلي اين رژيم است. 

يک مقام اسرائيلي به بلومبرگ گفت انتظار مي‌رود نتانياهو بدون پيشنهاد براي لغو «برجام» از ترامپ بخواهد رويکرد سخت‌گيرانه‌تري عليه برنامه هسته‌اي ايران اتخاذ کرده و تلاش‌هاي هماهنگ‌تري براي مهار سياست‌هاي تهران در منطقه راه‌اندازي کند. 

مقام مورد استناد «بلومبرگ» مي‌گويد چنين رويکردي احتمالاً وضع تحريم‌هاي شديدتر عليه برنامه موشکي ايران و تلاش‌هاي بيشتري براي مقابله با سياست‌هاي ايران در سوريه را شامل خواهد شد.

«ياکوف آدميرور»، مشاور امنيت داخلي بازنشسته‌شده نتانياهو گفت: «وظيفه ضروري جلوگيري از تبديل شدن ايران به يک ابرقدرت در منطقه است؛رويدادي که چند وقتي است در حال رخ دادن است. نخست‌وزير (نتانياهو) استدلال خواهد کرد که پيش از هر چيز آمريکا بايستي به دنبال قطع همکاري بين روسيه و ايران در منطقه باشد.»

گزارش جمعه «بلومبرگ» استدلال برخي کارشناسان درباره ساختگي بودن اختلافات دولت «باراک اوباما»، رئيس‌جمهوري آمريکا با رژيم نتانياهو بر سر توافق هسته‌اي با ايران را تقويت مي‌کند. 

به گزارش فارس،در حالي که رسانه‌هاي غربي گزارش‌هاي متعددي درباره تنش در روابط تل‌آويو و واشنگتن پس از حصول برجام منتشر مي‌کردند استدلال برخي تحليل‌گران جنجال‌ها در اين باره را راهبرد توافق‌شده دو طرف براي وادار کردن ايران به اعطاي امتيازات بيشتر در مذاکرات هسته‌اي مي‌دانستند. 

يک شخص آگاه به موضوع به بلومبرگ گفته در حالي که نتانياهو هنوز با برجام مخالف است بعيد است که او ترامپ را براي لغو آن تحت فشار قرار دهد زيرا اين به ايران اجازه خواهد داد به تعهداتش ذيل اين توافق پايبند نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
سجاد بیسواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
7
0
این خبر، باید به سمع و نظر اون عزیزانی برسه که "منتقدان برجام" را "همصدا با اسرائیل"
خطاب میکردند.
نتانیاهو هم فهمید که برجام، برضد ایران و مایه عقب افتادگی ماست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
4
0
از آن قرارداد بشوييد دست كه براي دشمنت باشد نفس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
الان دو ساله که داریم هواپیما میخریم!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین