کد خبر: ۴۰۹۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶

روسیه موشک میان‌برد علیه تروریست‌ها شلیک کرد

روسیه در پرواز هواپیماهای قاره پیمای توپولف از موشک های جدید بالدار میان برد به نام Х-101 با وزن 1700 کیلوگرم و توان انفجاری مهیب برای بمباران مواضع گروههای داعش و جبهه النصره بهره گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد: بمب افکن های قاره پیمای توپولف-95 ام.اس مواضع تروریست های داعش و جبهه النصره را در چندین منطقه استان های ادلب و حمص سوریه با موشک های بالستیک میان برد هدف قرار دادند.

در عملیات چند روز گذشته، افزون بر بمب های کلاسیک، از موشک های بالدار میان برد علیه اهداف از پیش شناسایی شده تروریست ها از سوی پهپادها و واحدهای تجسسی شلیک شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین در پایگاه اینترنتی فیلمی از این بمباران ها قرار داده است که بمب افکن های راهبردی مواضع تروریست ها در سوریه را نابود می کنند.

هواپیماهای قاره پیما که از پایگاهی در روسیه به پرواز در آمدند از فراز دریای مدیترانه اهداف تعیین شده شامل مراکز تجمع نیرو و استقرار تسلیحات سنگین، اردوگاههای آموزشی و انبارهای سلاح و مهمات تروریست ها را با موشک های بالدار هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، روسیه تاکنون بارها از موشک های بالدار هوایی کالیبر با برد حدود دو هزار کیلومتر استفاده کرده و ضربه های سنگینی به تروریست ها زده است.

موشک های غیرهسته ای ایکس 101 با برد 5000 کیلومتر که نوع اتمی آن نیز 102 است و از سوی پیمان ناتو به عنوان ناخن های خرسی روسی نام گرفته، حدود هفت متر و نیم درازا و 74 سانتی متر کلفتی دارد.

خطای هدف گیری موشک ایکس 101 که موتور درونی هدایت شونده، سامانه تغییر مسیر و ضدردیابی دارد و می تواند تا 270 متر در ثانیه سرعت بگیرد، در فاصله 5000 کیلومتر فقط پنج متر است.

این موشک پیشرفته جدیدترین محصول کارخانه تسلیحاتی رادوگا در روسیه است که آزمایش آن از سال 1999 شروع و سال 2013 نیز تحویل نیروی هوایی روسیه شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین