کد خبر: ۴۰۹۳۸۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۹

لغو سخنرانی مطهری در مشهد به روایت استانداری خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از نظر استانداری مشکلی برای برگزاری مراسم اربعین و سخنرانی دکتر علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی وجود نداشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: مقرر شده بود این مراسم به منظور عزاداری در اربعین حسینی (ع) توسط یک تشکل مجوزدار، در محیطی مسقف و دانشگاهی با سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

وی با بیان این که از نظر ما هیچ مشکل امنیتی یا سیاسی و اجتماعی  برای برگزاری این مراسم وجود نداشت،  افزود: برگزار کنندگان مراسم حتی مکان اولیه مراسم (تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان) را نیز به دلیل این که در محوطه‌ی آن، مجلس بزرگداشت شهدای گمنام برگزار می‌شد، به تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتقال داده و اطلاع رسانی کردند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: علی رغم این تدابیر، مقارن ساعت سه عصر روز شنبه ۲۹ آبان ماه، از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، لغو مراسم در آن مکان، به فرماندهی انتظامی ابلاغ شد.

حسینی خاطر نشان کرد: شخصا در تماس با نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی، موضوع را پیگیری کردم که آنها نیز برگزاری مراسم را بدون پیش بینی یا برآورد احتمال تخلف یا مشکل اعلام کردند و بر همین اساس، کتبا به دادستان اعلام شد که برگزاری این مراسم مشکلی ندارد و لغو آن آثار سوء سیاسی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت که متاسفانه برغم تماس‌های مکرر از سوی ایشان پاسخی دریافت نکردیم.

وی تصریح کرد: از ان جا که ابلاغیه‌ی دادستان لغو مراسم در مکان تالار رازی را تاکید داشت و توضیحی ارائه نشده بود، استنباط برگزار کنندگان این بود که از نظر مقام قضایی مکان برگزاری مراسم مشکل دارد لذا مکان جدید و مسقفی را پیش بینی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: اما ساعت ۹ صبح روز اربعین  مصادف با ۳۰ آبان ماه و مقارن با زمان برگزاری مراسم، با دستور دادستان، این مکان پلمپ شد.

حسینی تاکید کرد: استاندار خراسان رضوی تلاش‌های گسترده‌ای را برای حل این مشکل با مقامات ملی، روسای دو قوه مقننه و قضائیه و نیز دادستان کل کشور صورت داد.
وی ادامه داد: حتی امروز ( سی ام آبان ماه) رسما مکاتبه‌ای از سوی استاندار خراسان رضوی با مقامات قضایی استان مبنی بر تمهید لازم و عدم احتمال بروز تخلف خاص برای برگزاری مراسم اربعین و سخنرانی دکتر علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شد ولی عملا این مراسم به دلیل عدم تغییر حکم مقام قضایی در موعد مقرر برگزار نشد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در مجموع مدیریت عالی استان، از مسئولان قضایی انتظار داشت برای موضوعاتی از این دست که دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی است و حتی می‌تواند ابعاد سوء استفاده های فرامرزی در داشته باشد، با مدیران امنیتی و سیاسی استان، همکاری بیشتری داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
علی خوزستان
|
Germany
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
متاسفانه این کارها ایران را مانند دوران قاجار ملوک الطوایفی می کند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
یکی مورد ضرب و شتم در خراسان قرار گرفت و بجای اینکه خاطی را تنبیه نمایند وی را تبعید کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
كارزشتي بود !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
در خراسان قانون کی اجرا مي شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
جناب آقايان استاندار و معاون سياسي محترم كار از بيخ غيرقانوني است:اولا-جرمي مرتكب نشده كه دستور پلمپ آنرا صادر كرده
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
چرا علی مطهری کلا ممنوع سخنرانی دربین مردم است ولی در مجلس نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
خراسان مرکز. خلافت...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین