کد خبر: ۴۰۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۱
در پی دفاع خاتمی از برنامه هسته ای عنوان شد:

غرب بجای ایران بر روی عاری شدن منطقه خاورمیانه از سلاح های هسته ای تمرکز کند

آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری رویترز به نقل از محمد خاتمی نوشت: اروپا و آژانس بین المللی انرژی هسته ای به جای متمرکز کردن تلاش هایشان به عاری سازی خاورمیانه از سلاح های هسته‌ای، توجهشان را بر روی ایران که تنها می خواهد به تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای دست پیدا کند متمرکز کرده اند.
وی افزود: امروزه برخی کشورها در خاورمیانه و همچنین آسیا سلاح هسته ای دارند که بزرگترین آنها اسرائیل است. ایران نه سلاح هسته ای دارد و نه قصد تولید آن را دارد. بنا بر این فشار بر روی ایران برای دست کشیدن از حق خود در دستیابی به تکنولوژی هسته‌ای ناعادلانه است.
در حالی که بوش هفته گذشته بار دیگر تکرار کرد که جاه طلبی های هسته‌ای ایران قابل تحمل نخواهد بود، خاتمی احتمال هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را منتفی دانست و جنگ را بسیار سخت و زیانبار توصیف کرد به ویژه برای کسانی که این اقدام نسنجیده علیه ایران را در پیش بگیرند.
وی همچنین به تحریم های احتمالی سازمان ملل علیه ایران اشاره کرد و گفت: احتمال این که سازمان ملل بتواند حمایت کافی برای اجرای تحریم ها را به دست آورد بسیار کم است. وی در این ارتباط افزود: قیمت نفت اکنون به 70 دلار رسیده و این افزایش قیمت با تحریم ایران ادامه پیدا کرده و می تواند برای اقتصاد دنیا مشکلاتی را ایجاد کند.
خاتمی در عین حال اظهار امیدواری کرد که مساله ( برنامه هسته‌ای ایران ) از طریق مذاکره و دیپلماسی حل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین