آفتابنیوز : به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، سامانه سماح به عنوان یک حرکت موفق برای ساماندهی اعزام متقاضیان اعزام به عتبات عالیات بویژه در ایام خاص و دریافت روادید کشور عراق براساس تفاهمنامه سازمان حج و زیارت و سفارت عراق از سال گذشته با کوشش و تلاش تیم فناوری اطلاعات و شرکت دادهورزی سداد بانک ملی ایران طراحی و اجرا شد.
امسال نیز این سامانه در تاریخ 15 مرداد ماه مطابق برنامه زمانبندی سازمان حج و زیارت، با تلاش و پشتکار بخش فناوری اطلاعات و شرکت دادهورزی سداد بانک ملی ایران عملیاتی شد.
سامانه سماح تمامی فرایندهای مرتبط با ثبتنام، دریافت روادید، مدیریت زائران، مجوزهای تردد و … را شامل میشود و با ارائه بیش از 50 نوع گزارش ، کمک شایانی برای تسهیل مدیریت و نظارت بر این رویداد بزرگ را فراهم میکند. همچنین بیش از 20 نهاد و سازمان کشور از خدمات و گزارشهای این سامانه بهرهمند میشوند.
طی 3 ماه گذشته، بیش از 300 مورد درخواست توسعه در سامانه سماح به بخش فناوری اطلاعات و شرکت دادهورزی سداد بانک ملی ایران ارائه شده که غالب درخواستها در مدت زمانی کوتاهی پیادهسازی و عملیاتی شده است.
در عین حال براساس آمار، 72 درصد پرداختها برای هزینه ثبتنام مراسم پیادهروی اربعین امسال، از طریق درگاه اینترنتی بانک ملی ایران صورت گرفته است.