کد خبر: ۴۰۹۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
پوتین یکی از اصلی‌ترین برندگان انتخابات فرانسه خواهد بود

هر‌ آن‌چه باید درباره رییس‌جمهور احتمالی بعدی فرانسه بدانید

فرانسوا فیون نخست‌وزیر سابق فرانسه و متولد سال ۱۹۵۴ میلادی است. او توسط سارکوزی در مه سال ۲۰۰۷ میلادی به سمت نخست‌وزیری گمارده شد و تا مه ۲۰۱۲ میلادی در این سمت باقی ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- انتخابات فرانسه پیش‌روست؛ در این میان اما علاوه بر بازیگران داخلی یک چهره و بازیگر مهم خارجی چشم انتظار نتیجه انتخابات فرانسه است؛ ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه. شبکه خبری «بلومبرگ» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که او در حال برد در انتخابات فرانسه است اما چرا؟‌

به گزارش آفتاب‌‌نیوز؛ این شبکه می‌نویسد: «در حالی که هنوز معلوم نیست روابط ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با ترامپ و تیم جمهوریخواه او چگونه خواهد بود به نظر می‌رسد او از روند کنونی انتخابات در فرانسه راضی است. در انتخابات اولیه حزب راست میانه جمهوریخواه «فرانسوا فیون» یکی از افرادی که به عنوان «روسوفیل» شناخته می‌شود پیشتاز میدان بود است. در سوی دیگر نیز در میان راست‌های افراطی «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه قرار دارد که او نیز موضع حمایت از روسیه را دارد. در این بین چپ میانه وضعیت دشواری برای پیروزی در انتخابات دارد. به نظر می‌رسد انتخابات فرانسه در ۲۳ آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی شگفتی‌ساز باشد.» در مقابل فیون، آلن ژوپه رقیب هم‌حزبی‌اش قرار دارد که موضع میانه‌روتری دارد می‌تواند گزینه‌ای قدرتمند در برابر لوپن باشد. نیکلا سارکوزی رییس‌جمهوری سابق نیز که امیدوار به بازگشت بود و شعارهای ضدمهاجرتی و ضداتحادیه اروپا را برای جذب آرای راست‌های افراطی اتخاذ کرده بود از هم‌حزبی‌های خود در انتخابات اخیر درون حزبی شکست خورد.»

هر‌ آن‌چه باید درباره رییس‌جمهور احتمالی بعدی فرانسه بدانید

به نظر می‌رسد باید منتظر بدترین نتیجه ممکن برای سوسیالیست‌ها بدلیل عملکرد فرانسوا اولاند رییس‌جمهوری کنونی سوسیالیست فرانسه در انتخابات بعدی باشیم. در میان نامزدهای راست میانه «ژوپه» موضع بشدت موضع ضد‌روسی دارد. او الحاق کریمه به فدراسیون روسیه و بمباران‌های روسیه در حلب را محکوم کرده بود و آن را مصداق جنایت جنگی دانسته و گفته بود که باید پوتین را متوقف کرد. اگر او در برابر لوپن قرار گیرد احتمالا پوتین نگران خواهد شد و ممکن است مجبور به کمک مالی به رهبر جبهه ملی شود. با این حال فیون می‌تواند گزینه‌ای اطمینان‌بخش برای پوتین باشد چرا که از راست میانه است. 

فیون از حضور روسیه در سوریه در سال ۲۰۱۲ میلادی حمایت کرد و گفت که مسکو می‌تواند داعش را شکست دهد. در سال ۲۰۱۳ میلادی فیون مهمان انجمن «والدای» بود که نخبگان حامی سیاست خارجی پوتین در آن حضور دارند بوده است. او ابراز امیدواری کرد که اروپا بزودی تحریم‌ها علیه روسیه را لغو خواهد کرد. در ماه آوریل، فیون قطعنامه پارلمان فرانسه برای رفع تحریم‌های ضد‌روسی را پیامی مثبت ارزیابی کرد. او استدلال می‌کند که در مبارزه علیه داعش فرانسه باید با روسیه همراه شود.»

امتا فرانسوا فیون کیست و چه کارنامه‌ای دارد؟‌

او نخست‌وزیر سابق فرانسه و متولد سال ۱۹۵۴ میلادی است. او توسط سارکوزی در مه سال ۲۰۰۷ میلادی به سمت نخست‌وزیری گمارده شد و تا مه ۲۰۱۲ میلادی در این سمت باقی ماند. سارکوزی یکبار با تحقیر گفته بود که او نخست‌وزیر خودش بوده است و او را یک «کارمند» خطاب کرد. این در حالیست که فیون توانست با کسب بیش از ۴۴ درصد ارا در انتخابات درون حزبی اخیر در جایگاه نخست قرار گیرد و ژوپه با ۲۸ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. فیون یکی از افرادی بوده که خواستار افزایش سن بازنشستگی بوده است. او موافق با کاهش ۶۰۰ هزار فرصت شعلی در بخش دولتی به منظور اصلاح نظام مالیاتی است. او احتمالا در صورت ریاست‌جمهوری و اجرای طرح‌هایش هدف حملات شدید سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری و صنفی قرار خواهد گرفت. او اما معتقد است که تعدیل نیرو برای در‌هم‌شکستن سیستم بوروکراتیک فرانسه لازم است چرا که باور دارد این بوروکراسی انرژی کشورش را گرفته است. او گفته بود که ناراحت نیست که سایرین به او اقتدارگرا می‌گویند. او مارگارت تاچر نخست‌وزیر پیشین بریتانیا را تحسین کرده بود و گفته که او نیز اقتدارگرا بوده است. او ضد اتحادیه اروپا نیست و موضع سختی در قبال خروج بریتانیا از اتحادیه در همه پرسی اتخاذ کرد و خواستار خروج سریع‌تر این کشور از اتحادیه شد. 

در حوزه سیاست‌های احتماعی او دیدگاهی محافظه‌کارانه دارد و یک کاتولیک راستگرا است. او مدعی است که از ارزش‌های خانوادگی مسیحی دفاع می‌کند؛ مخالف ازدواج هجنسگرایان و مخالف لقاح مصنوعی برای کمک به فرزند‌دار‌شدن زوج‌های همجنسگرا به خصوص زنان همجنسگرا و یا زنان مجرد است. او قول داده که از اصل یک کودک میوه همیشگی پدر و مادر است دفاع کند؛ این قول را به رهبران کلیسا داده است. او از استعمار فرانسه دفاع کرده بود و گفته بود که این راهی برای به اشتراک‌گذاری فرهنگ فرانسوی بود. 

از نظر خانوادگی او زندگی روستایی دارد. فیون در یک قلعه قرن دوازدهمی با همسر ولزی‌اش پنه لوپه در روستایی در شمال غرب فرانسه زندگی می‌کند و پنج فرزند دارد. او در رشته حقوق در دانشگاه دکارت پاریس تحصیل کرده است و در سال ۱۹۸۱ میلادی به پارلمان فرانسه راه یافته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین