کد خبر: ۴۰۹۹۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
طولانی‌مدت‌ترین سکوت یک رییس‌جمهوری در امریکا

از زندانی‌نکردن کلینتون تا علاقه به اوباما/ 6 باری که ترامپ زیر حرف‌هایش زد/داماد ترامپ زمینه‌ساز صلح اسرائیل و فلسطین؟‌

ترامپ وعده خود درباره زندانی کردن هیلاری کلیتون را نقض کرده و از آن گذشته است، پاسخ درستی به تضاد منافع بر سر امپراتوری بزرگ کسب و کار خود نداده است و جنبش نئونازی ها که شعار حمایت از او سر داده اند را محکوم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- شبکه خبری سی ان ان با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که دونالد ترامپ نامزد پیروز شده در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، وعده خود درباره زندانی‌کردن هیلاری کلیتون را نقض کرده و از آن گذشته است، پاسخ درستی به تضاد منافع بر سر امپراتوری بزرگ کسب و کار خود نداده و جنبش نئونازی‌ها که شعار حمایت از او سر داده‌اند را محکوم کرده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این دومین باری است که از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری ترامپ مصاحبه داشته است. گفت‌و‌گوی او روز سه شنبه با خبرنگاران و سردبیران ارشد نیویورک‌تایمز ۷۵ دقیقه‌ای بود. 

از زندانی‌نکردن کلینتون تا روشفکر‌بودن درباره تغییرات اقلیمی/6 باری که ترامپ زیر حرف‌هایش زد/داماد ترامپ زمینه‌ساز صلح اسرائیل و فلسطین می‌شود؟‌/آمریکا باید به دیوانگی در سوریه پایان دهد.

سی ان ان شش نکته مهم در گفت‌و‌گوی اخیر ترامپ را این‌گونه بررسی می‌کند: 

ترامپ هنوز هم کینه‌ورزی می‌کند 

او گفته است که درباره وعده انتخاباتی‌اش درباره زندانی کردن هیلاری کلینتون نمی‌خواهد به هیلاری آسیب برساند و او را اذیت کند. او گفته است که این کار برای کشور بسیار بسیار تفرقه‌آفرین خواهد بود. او از باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا ستایش کرد و گفته که مسیر انتقال قدرت به نحو خوبی صورت می‌گیرد. او می‌گوید که اوباما را شخصا دوست دارد و از مصاحبت با او لذت می‌برد. او همچنین گفته است که از مصاحبت با چاک شومر رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا نیز استفاده می‌کند و لذت می‌برد و مدت‌هاست که با او دوست بوده است. 

جمله‌ای که یادآور حرف‌های ریچارد نیکسون بود

رییس جمهوری منتخب امریکا در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمات او در کاخ سفید به نفع منافع اقتصادی‌اش خواهند بود گفت که قانون در جانب او قرار دارد؛ این‌جمله یادآور گفته ریچارد نیکسون رییس‌جمهوری سابق امریکا به دیوید فراست روزنامه‌نگار بود که گفت اقدامت رییس‌جمهوری ناقض قانون نیستند. او گفته بود «خب، وقتی رییس‌جمهوری آن را انجام می‌دهد پس غیرقانونی نیست»! ترامپ گفت که به احتمال زیاد ارزش هتل جدیدش در واشنگتن پس از پیروزی‌اش در انتخابات بیشتر خواهد شد و برندش (ترامپ) گرمتر و پررونق‌تر از سابق خواهد شد. 

نگاه تازه ترامپ به مسائل زیست‌محیطی و اقلیمی؟ 

ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش وعده خروج امریکا از پیمان اقلیمی پاریس را داده بود و بسیاری را درباره تداوم گرمایش جهانی و تصمیم احتمالی او برای اجرای این وعده و تاثیرات منفی‌اش نگران کرده بود. او اما در پاسخ به پرسش خبرنگاران نیویورک‌تایمز گفته است: «من در این باره رویکرد بازی دارم و یک فرد روشنفکر محسوب می‌شوم. من به دقت این موضوع را بررسی می‌کنم.» به نظر می‌رسد نظر ترامپ درباره گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی و مخاطرات آن در حال تغییر است. این در حالیست که او پیشتر نتایج دانشمندان در این‌باره را رد کرده بود. اکنون در تغییر رویکردی آشکار روز سه‌شنبه او گفت که فکر می‌کند ارتباطاتی میان انسان‌ها و تغییرات آب و هوایی وجود دارند. 

انکار برتری نژاد سفید 

چند روز پس از برگزاری تظاهرات از سوی طرفداران جنبش راست افراطی موسوم به «التر رایت» که پیروزی ترامپ را جشن گرفتند او در مصاحبه اخیر خود با نیویورک‌تایمز ارتباط داشتن با این افراد را انکار کرد. اما واقعیت آن است که ترامپ اقدامات گروه‌های نژادپرست سفیدپوست را محکوم نکرده است. انتقادات از ترامپ پس از آن افزایش یافت که او استیو بانون را به عنوان مشاور ارشد خود در  کاخ سفید انتخاب کرد؛ فردی که خود متهم به نژادپرستی و افکار افراطی است. او البته خود در مصاحبه با وال استریت ژورنال اتهام نژادپرستی را رد کرده بود و گفته بود که تنها یک ملی‌گرای اقتصادی است. ترامپ نیز در مصاحبه اخیر خود با نیویورک‌تایمز اتهام یهودستیزی و نژادپرستی علیه بانون را رد کرد و گفت که او با التر رایت در ارتباط نبوده است. 

آیا داماد ترامپ زمینه‌ساز صلح اسرائیل و فلسطین خواهد شد؟‌

ترامپ در مصاحبه اخیر خود با نیویورک‌تایمز اشاره کرده است که دوست دارد صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را ببیند. اما چگونه‌؟ هنوز مشخص نیست و واقعیت آن است که او دانش محدودی در حوزه سیاست خارجی دارد و ممکن است جارد کوشنر داماد یهودی او در این زمینه فعال باشد. ترامپ در زمینه سیاست خارجی توضیح زیادی نداد و گفت که فکر می‌کند که امریکا باید به دیوانگی در سوریه پایان دهد. 

ما در چه دوره‌ای زندگی می‌کنیم؟ 

ترامپ به مدت ۱۴ روز کنفرانس خبری‌ای برگزار نکرده بود. این طولانی‌ترین مدت سکوت یک رییس‌جمهوری متتخب در آمریکا در دهه‌های گذشته بوده است. اما واقعیت آن است که مصاحبه او با نیویورک‌تایمز نه بر روی صفحه نمایش تلویزیون بوده است و نه مناظره‌ای زنده. در عوض اخبار آن به صورت پیام‌های ۱۴۰ کلمه‌ای خبرنگاران نیویورک‌تایمز در توئیتر منتشر شده‌‌اند. این نیز خود یکی از نشانه‌های تغییر در زمانه ما و نوع اطلاع‌رسانی است. 

سایت یاهو نیز با انتشار گزارشی به شش موردی اشاره کرده است که ترامپ نظر خود را پیش و پس از انتخابات امریکا درباره آن تغییر داد: 

الکترال کالج و رای‌گیری ایالتی 

در فاصله انتخابات سال ۲۰۱۲ میلادی ترامپ نظام رای‌گیری ایالتی (الکترال کالج) را مصیبتی برای دموکراسی خوانده بود اما زمانی که او با استفاده از همین سیستم رای‌گیری توانست کلینتون را شکست دهد در توئیتی اشاره کرد که نتیجه انتخابات و الکترال کالج اصیل و واقعی بوده‌اند. 

پرزیدنت اوباما 

او پیش از انتخابات در انتقاد از اوباما سنگ تمام گذاشت و او را بدترین رییس‌جمهوری طول تاریخ امریکا خواند. اما اخیرا به رسانه‌ها گفته است که اوباما را دوست دارد و از مصاحبت با او لذت می‌برد. 

تعقیب قضایی کلینتون 

در جریان کارزار انتخاباتی او گفته بود که هیلاری کلینتون به دلیل موضوع ایمیل‌ها باید تحت پیگرد قصایی قرار گیرد و زندانی شود اما اکنون به نیویورک‌تایمز می‌گوید که این اقدام تفرقه‌انگیز است و نباید کلینتون را اذیت کرد. 

بنیاد کلینتون 

ترامپ در تاریخ ۲۲ آگوست با انتشار بیانیه‌ای استدلال کرده بود که بنیاد کلینتون که در سال ۱۹۹۷ میلادی توسط بیل کلینتون رییس‌جمهوری پیشین امریکا افتتاح شد، باید تعطیل شود. او این بنیاد را فاسد خوانده بود اما اکنون می‌گوید که بنیاد کلینتون خوب کار می‌کند. 

تغییرات اقلیمی 

ترامپ گفته بود که امریکا باید از پیمان اقلیمی پاریس بیرون بیاید و نباید پول زیادی برای آن خرج کند. او افزایش گرمایش جهانی و تهدید متوجه از جانب آن را رد کرده بود اما اکنون می‌گوید ممکن است بشر در این موضوع نقش داشته باشد. 

نیویورک‌تایمز 

ترامپ علیه نیویورک تایمز صحبت کرده بود و آن را نشریه‌ای بی‌ربط خوانده بود اما اکنون خود با آن روزنامه مصاحبه کرده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
یامین
|
United States of America
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
خیلی جالب بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
2
واسه خودمونم بشمريم؟؟؟
آن پيرمرد نقاش را فراموش نخواهيم كرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
1
ترامپ از آنچه در باره اش گفتند مثبت تر بنظر میرسه .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین