کد خبر: ۴۰۹۹۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

سید حسن خمینی: درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی ثلمه‌ای جبران‌ناپدیر بر حوزه‌های علمیه است

نگاه بلند آن مرحوم به نیازهای جامعه و همت والایشان در اقدام به آنها و دلسوزی ایشان نسبت به امروز و فردای جامعه اسلامی برای هر کسی که با ایشان آشنایی داشت، مشهود بود.
آفتاب‌‌نیوز : در پی رحلت حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، یادگار امام پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علی موسوی اردبیلی(دامت برکاته)

با کمال تأسف باخبر شدیم که استاد معظم، مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (طاب ثراه)، دعوت حق را لبیک گفته و به جوار رحمت حق شتافتند. بی شک درگذشت این فقیه والامقام ضایغه ای أسف انگیز و ثلمه ای جبران ناپدیر بر حوزه های علمیه و نظام اسلامی است.

مرحوم آیت الله العظمی اردبیلی از آغازین روزهای پیروزی انقلاب به حرکت امام خمینی (س) پیوست و تا پایان عمر شریف امام در مناصب حساس به ایفای مسؤولیت پرداخت. مسئولیت هایی که نشان از اعتماد امام به ایشان داشت و دلالت بر همراهی و همدلی ایشان با نهضت اسلامی می نمود. پس از رحلت امام، حضور پر قدرت ایشان در قم و در کسوت مرجعیت شیعیان ، همواره مایه آرامش برای دوستان امام و ارادتمندان ایشان بود.

نگاه بلند آن مرحوم به نیازهای جامعه و همت والایشان در اقدام به آنها و دلسوزی ایشان نسبت به امروز و فردای جامعه اسلامی برای هر کسی که با ایشان آشنایی داشت، مشهود بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این فقیه مجاهد به جنابعالی که بحمدالله خلف شایسته ای برای ایشان هستید و خود از دانشمندان و عالمان امروز حوزه می باشید و به برادران بزرگوارتان و همه خانواده آن عزیز سفر کرده، از خداوند متعال علو درجات ایشان را مسئلت نموده و بر ایشان حشر با اولیاء و انبیاء را آرزومندم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
سامی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
1
0
حاج حسن قربونت برم . با وجود افزایش بسیار زیاد مدرسه و حوزه های علمیه در کشور و بعد از سی چهل سال که خروجی بالایی هم در پرورش طلاب وجود داشته پس چرا باید همواره کسری و کمبود برخی افکار به گونه ایی باشد که همواره تاسف از رفتن و کم شدن باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
1
0
ببخشید ثلمه یعنی چی؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین