کد خبر: ۴۰۹۹۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
نامزد احتمالی وزارت خارجه، نماینده امریکا در سازمان ملل متحد شد

با نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل آشنا شوید/موضع نیکی هالی درباره ایران چیست‌؟‌/ او به‌شدت مخالف برجام است+تصاویر

نیکی هالی یکی از مخالفان اصلی برجام بوده است. زمانی که در سال ۲۰۱۴ میلادی امریکا و ایران در حال مذاکره بر سر توافق هسته‌ای بودند نیکی هالی فرماندار وقت کارولینیا جنوبی با امضای قانونی از سرمایه‌گذاری هر شرکتی‌ که مقر آن در کارولینای جنوبی است در بخش انرژی ایران جلوگیری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- پس از مشخص‌شدن مشاوران امنیت ملی و نامزدی وزارت دادگستری و ریاست سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، اینک دونالد ترامپ رییس‌ منتخب امریکا نیکی هالی فرماندار کارولینای جنوبی را به عنوان سفیر آن کشور در سازمان ملل متحد منصوب کرده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ هالی از خانواده‌ای هندی‌تبار بوده است و اولین نماینده دولت ترامپ از اقلیت‌ها خواهد بود. او یکی از منتقدان ترامپ بود و از «مارکو روبیو» و «تد کروز» سناتوهای رقیب ترامپ حمایت کرده بود. نکته جالب توجه این است که روابط بین هیلی و ترامپ به دور از صمیمیت بوده است و آنان در طول رقابت‌های انتخاباتی با یکدیگر مشاجره کلامی نیز داشته‌اند و ترامپ در ماه ژانویه گفته بود که موضع هیلی‌ در قبال مهاجران ضعیف بوده است. واکنش او به تصمیم فرماندار کارولینای‌جنوبی بود که از بررسی قانونی‌بودن ورود و ماندن مهاجران بدون در نظر گرفتن نژاد و مذهب دفاع کرده بود. او در پاسخی ویدئویی به نشست سالانه اوباما بدون اشاره به ترامپ (در حالی که منظورش او بوده است) گفت که یکی از نامزدهای جمهوریخواهان حرف‌هایی را درباره رویای امریکایی می‌زند که برای دیگران تهدید قلمداد می‌شود. البه در ماه اکتبر او موضع‌اش را تغییر داد و گفت اگرچه طرفدار ترامپ نیست اما به او رای خواهد داد.

با نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل آشنا شوید/موضع هالی درباره ایران چیست‌؟‌+تصاویر 

موضع هالی درباره ایران چیست‌؟‌

او یکی از مخالفان اصلی برجام بوده است. زمانی که در سال ۲۰۱۴ میلادی امریکا و ایران در حال مذاکره بر سر توافق هسته‌ای بودند نیکی هالی فرماندار وقت کارولینیا جنوبی با امضای قانونی از سرمایه‌گذاری هر شرکتی‌ که مقر آن در کارولینای جنوبی است در بخش انرژی ایران جلوگیری کرد. پس از آن که توافق هسته‌ای عملی شد هالی و دیگر فرمانداران جمهوریخواه از جمله کریس کریستی و جان کسیچ و اسکات واکر در نامه‌ای خطاب به اوباما رییس جمهوری امریکا اعتراض خود را نسبت به برجام ابراز داشتند. 

با نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل آشنا شوید/موضع هالی درباره ایران چیست‌؟‌+تصاویر

این افراد در نامه خود خواسته بودند تا سنا از تصویب توافق هسته‌ای خودداری کند. با این حال، درباره موضع در قبال سیاست خارجی او اظهارنظر زیادی نکرده است و در این زمینه بی‌تجربه است همین موضوع سبب شده تا زمانی که نامش به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی کسب مقام وزارت امور خارجه مطرح شده بود، بسیاری انتقاد کنند. 

موضع او در قبال مسائل دیگر چیست؟‌

نیکی هالی به عنوان دختر خانواده‌ای مهاجر معتقد است که مهاجران باید از حقوق برخوردار باشند. البته او نیز مانند سایر جمهوریخواهان به سخت‌گیری درباره مهاجران غیر‌قانونی باور دارد. او یکی از طرفداران سرسخت ممنوعیت سقط جنین است و گفته است که تنها در زمان خطر جانی زایمان به یک مادر نباید اجازه سقط جنین را داد. او در سال ۲۰۰۶ میلادی خواستار وضع مجازات برای مادرانی شد که سقط جنین انجام داده و به جنین آسیب رسانده‌اند. در زمینه سیاست‌های اقتصادی او از کاهش مالیات حمایت کرده است و مخالف مقررات سخت‌گیرانه برای کسب و کار است. 

با نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل آشنا شوید/موضع هالی درباره ایران چیست‌؟‌+تصاویر

او همچنین پس از تیراندازی در کلیسای چارلستون خواستار پایین کشیده‌شدن پرچم کنفدراسیون در واشنگتن شد و گفت که این پرچم نماد دورانی است که امریکایی‌ها متحد نبوده‌اند. این پرچم به نوعی از دید مهاجران نماد دوران برده‌داری امریکا و جنگ‌های داخلی محسوب می‌شود و در مقابل نژادپرستان سفید‌پوست برای آن اهمیت زیادی قائل هستند. 

با نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل آشنا شوید/موضع نیکی هالی درباره ایران چیست‌؟‌/ او به‌شدت مخالف برجام است+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
1
1
مدير مدرسه شهيد جهازي گوهردشت كرج گفته: تا زماني كه والدين دانش آموزان پول بابت هزينه گاز مصرفي پرداخت ننمايند رادياتورهاي كلاس هاي درسي را باز نمي كند. در اين چند روز كه دماي هوا به شدت كاهش پيدا كرد تعداد زيادي از دانش آموزان سرما خوردند ولي مدير مدرسه بر گفته خود پافشاري نموده و دانش آموزان در دماي پايين در كلاس از سرما لرزيده اند. در اين شرايط آيا مي توان انتظار آموزشي بهينه از اين واحد آموزشي ارائه شود؟ آيا دولت و وزارت آموزش و پرورش تامين دماي مناسب محيطي را منوط به پرداختي والدين نموده اند؟ آيا موضوع مدرسه شين آباد تجربه نشد؟ يكي از علت هاي پيشرفت كشورهائي نظير ژاپن اهميت به موضوع آموزش به خصوص در مقطع ابتدائي عنوان شده است . محال مي دانم ما بتوانيم به سطح ژاپن برسيم ولي مي توان با اعزام اين مدير لايق به كشور ژاپن مانع پيشرفت آنها گرديد شايد فاصله ما با آنها اندكي كمتر شود.
سعادتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
از ماست که بر ماست
مسعود جمالی
|
United States of America
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
1
سایتی حرفه ای و جذاب قدردان تان هستم خواننده هر رور افتاب نیوز
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین