کد خبر: ۴۱۰۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۹

هشدار درباره مصرف یک نوع روغن زیتون

مدیرکل استاندارد هرمزگان با تاکید بر اینکه روغن زیتون (pomace) با برندهای تجاری مختلف به هیچ‌عنوان مصرف خوراکی ندارد گفت: این روغن از تفاله زیتون به‌همراه هگزان فراوان که یک محصول شیمیایی است تهیه می‌شود و برای مصرف خوراکی به هیچ عنوان مناسب نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان از غیر خوراکی بودن روغن زیتون پومس خبرداد و  اظهارداشت: روغن زیتون پومس (pomace) که عمدتا از کشورهای ایتالیا و اسپانیا و یونان در قالب برندهای مختلف و بصورت قاچاق وارد کشور می‌شود از تفاله زیتون به‌همراه هگزان فراوان که یک محصول شیمیایی است تهیه می‌شود و برای مصرف خوراکی به هیچ عنوان مناسب نیست.

مدیرکل استاندارد هرمزگان در خصوص مصرف این گونه روغن‌ها افزود: عمده‌ترین مصرف این روغن صنعتی و آرایشی است که متاسفانه در کشور ما به جای روغن خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به نحوه تولید روغن زیتون اشاره‌کرد و ادامه داد: روغن زیتون به چهار دسته فرابکر (extra virgin)، بکر (virgin) ، تصفیه شده (refined) و پومس (pomace) تقسیم بندی می‌شود که سه نوع اول آن دارای مصارف خوراکی است و نوع pomace به هیچ عنوان قابلیت مصرف خوراکی ندارد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد هرمزگان، باقرزاده همایی افزود: از مصرف کنندگان عزیز درخواست می‌شود در هنگام خرید روغن زیتون به نشانه‌گذاری مندرج بر روی کالا دقت کنند و درصورتی که روغن زیتون از نوع pomace است از خرید آن برای مصارف خوراکی خودداری کنند.

مدیرکل استاندارد هرمزگان با اشاره به ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد روغن زیتون را مشمول مقررات استاندارد اجباری دانست و تصریح‌کرد: باید این محصول مطابق با استاندارد ملی ایران  به شماره 1446 تولید و با نشان استاندارد عرضه شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین