کد خبر: ۴۱۰۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴

پیکر سیروس نیرو به خاک سپرده شد

پیکر سیروس نیرو با حضور چند نفر از اهل ادبیات در روز سرد و برفی تهران به خاک سپرده شد.
آفتاب‌‌نیوز :
پیکر سیروس نیرو شاعر و پژوهشگر ادبیات که ۲۵ آبان از دنیا رفته بود و برای برگزاری مراسم خاک‌سپاری‌اش منتظر آمدن دخترش از خارج از کشور بودند، روز پنج‌شنبه چهارم آذرماه  با حضور اسدالله امرایی، غلامحسین‌ سالمی، فرهاد عابدینی، محمد مفتاحی و... در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. 

پیش‌تر اعلام شده بود که مراسم تشییع از مقابل خانه هنرمندان برگزار می‌شود اما در مقابل خانه هنرمندان مراسمی برگزار نشد و تعداد معدودی که برای بدرقه نیرو آمده بودند راهی بهشت زهرا (س) شدند.  

سیروس نیرو متولد سال ۱۳۰۹، از شاعران سال‌های  دور  بود که محضر نیما را درک کرده و خاطراتی از پدر شعر نو ایران داشت و برخی از آن‌ها  را در  کتابی  با عنوان «نیما» منتشر  کرده بود.

سحر، رود، جاده، بهار از پنجره و.. از مجموعه شعرهای منتشرشده این شاعر پیشکسوت هستند. او پژوهش‌هایی هم در ادبیات کلاسیک ایران دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب سیاه‌مشق (شرح مخزن الاسرار نظامی)، در یتیم (شرح خسرو و شیرین نظامی)، دون ژوان (شرح هفت پیکر نظامی)، پیامبر نامرسل (شرح اسکندرنامه نظامی)، گوهرفروشان مهتاب (شرح لیلی و مجنون) و گنج مراد (شرح غزل­‌های حافظ) اشاره کرد.

پیکر سیروس نیرو به خاک سپرده شد

به گزارش ایسنا، سیروس نیرو ۲۵ آبان‌ماه در بیمارستان طالقانی تهران درگذشت. او مدتی به‌علت عفونت ریه در بخش آی سی یوی بیمارستان طوس بستری شده و از آن‌جا به بیمارستان طالقانی منتقل  شده بود اما سرانجام به علت از کار افتادن کلیه و ریه از دنیا رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین