کد خبر: ۴۱۰۳۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
معاون آموزشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی وزارت علوم:

فساد علمی مهمترین مشکل دانشگاه‌ها است

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر لزوم بازاندیشی انتقادی در باب سیاست‌های آموزش عالی و همچنین لزوم حفظ استقلال این نهاد تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جبار رحمانی در نشست بررسی علمی مسایل فرهنگی، اجتماعی و رفاهی دانشجویان اظهار کرد: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به طور تخصصی بر ابعاد اجتماعی و فرهنگی آموزش عالی ایران متمرکز شده و این موضوع را از حیث مطالعاتی و سیاستگذارانه به عنوان محور کاری خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، وی افزود: تنها راه حل مسایل دانشجویان گفتگوی جمعی بین مجموعه کارکنان و دانشجویان دانشگاه و خارج شدن از حالت انحطاط است.

رحمانی زندگی دانشگاهی، جنسیت در آموزش عالی و آینده دانشگاه و مساله بین‌المللی شدن را از جملات موضوعات پژوهشی مورد نظر این پژوهشکده دانست و خاطرنشان کرد: نباید مسایل آموزش عالی را به سوی نوعی ساده سازی برد، بلکه موضوع اصلی شناخت این مسایل و اولویت بندی آنها در عرصه اجرایی است.

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران فساد علمی را مهمترین مشکل دانشگاه‌ها دانست و گفت: آن چیزی که در دانشگاه‌ها مورد غفلت قرار گرفته تولید دانشمند، فیلسوف و استاد است.

 تقی  آزاد ارمکی دفاع از علم، دانش و دانشمند را لازم است و اظهار کرد: باید دانشگاه‌هایی تاسیس شوند که کانون آن دانش و دفاع از عقل باشد.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه در دوره رضا شاه شکل گرفته و تنها سازمانی بوده که سنت ادبی و حقوقی در آن رعایت نمی‌شده است، افزود: دانشگاه تنها به دلیل نیاز درونی و ارائه مدرک صرف شکل گرفته و در دانشگاه‌ها به تولید دانشجوی خلاق و کارآفرین و دانشمند توجهی نمی‌شود که این موضوع، مشکل جدی برای کشور است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: در کشور کارشناس و دانشجویان زیادی در زمینه‌های مختلف سیاسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد، ولی اینکه بتواند سازمان و نهادی را به درستی سازماندهی و مدیریت کند وجود ندارد.

آزاد ارمکی بر بازنگری در تدوین برنامه‌های دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: باید سعی شود تا دانشجویان خلاقی در دانشگاه‌ها تعلیم داده شود که بتواند نیازهای جامعه را برطرف کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
دستتون بابت مصاحبه های دکتری که بر پایه مقاله های سرقتی هست درد نکنه!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین