کد خبر: ۴۱۰۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
اتهامی که ترامپ علیه کلینتون مطرح‌کرده بود دامن خودش را گرفت

افشای کمک ۱۵۰ هزاردلاری میلیاردر اوکراینی به ترامپ+تصاویر

نکته جالب توجه آن است که بنیاد متعلق به «ویکتور پینچوک» سرمایه‌دار اوکراینی ۱۵۰ هزار دلار را به بنیاد ترامپ در ازای سخنرانی او داده بود و این موضوع از طریق ارزیابی صورتحساب‌های مالیاتی ترامپ مشخص شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- بنیاد ترامپ متهم شده که ۱۵۰ هزار دلار کمک مالی از یک سرمایه‌دار اوکراینی در ازای سخنرانی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۵ میلادی دریافت کرده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که پیشتر ترامپ در کارزار انتخاباتی مدعی شده بود که تمام پول خرج کرده در جریان کارزار انتخاباتی، متعلق به خودش بوده و هیلاری کلینتون و بنیاد او را به دلیل جذب کمک مالی از سوی اهداءکنندگان قطری و سعودی و سایر کشورها تحقیر کرده بود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نکته جالب توجه آن است که بنیاد متعلق به «ویکتور پینچوک» سرمایه‌دار اوکراینی ۱۵۰ هزار دلار را به بنیاد ترامپ در ازای سخنرانی او داده بود و این موضوع از طریق ارزیابی صورتحساب‌های مالیاتی ترامپ مشخص شده است. 

افشای کمک ۱۵۰ هزاردلاری میلیاردر اوکراینی به ترامپ+تصاویر

پیشتر در گزارشی در نشریه «نیوزویک» اشاره شده بود که این میلیاردر یهودی در سال‌های گذشته تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران را نقض کرده است. او داماد «لئونید کوچما» رییس‌جمهوری پیشین اوکراین و یکی از حامیان پروشنکو بوده است و در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا نیز از نامزدی هیلاری کلینتون حمایت کرده بود. او علاوه بر حمایت از هیلاری کلینتون از حامیان مالی بنیاد تونی بلر نخست‌وزیر پیشین بریتانیا بوده است که با ایران روابط بازرگانی داشته است. او چهارمین فرد ثروتمند اوکراین و صاحب یک شرکت بزرگ قبرسی تولید‌کننده لوله‌های بدون درز است که برای استفاده در بخش صنعت نفت و گاز کاربرد دارند. 

افشای کمک ۱۵۰ هزاردلاری میلیاردر اوکراینی به ترامپ+تصاویر

اسناد بدست آمده نشان می‌دهند که این شرکت در فاصله سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی قطعات مورد نیاز برای ساخت راه آهن و وسایل مورد استفاده برای صنعت نفت و گاز را از طریق بخش کشتیرانی به ایران می‌رسانده است. نیوزویک اشاره کرده بود که یکی از کشتی‌ها حامل لوله‌های بدون درز به ارزش ۱.۸ میلیون دلار در مه سال ۲۰۱۲ میلادی بوده که مقصد آن شهری در نزدیکی دریاچه خزر بوده است. این در حالی بود که دولت امریکا در آن زمان بخش نفت و گاز ایران را تحریم کرده بود و طبق آن هر شخصیت حقوقی و حقیقی که در این زمینه قانون را نقض می‌کرد متخلف شناخته می‌شود. 



این میلیاردر اوکراینی یکی از کلکسیون‌دارن معروف آثار هنری نیز می‌باشد. او یکی از دوستان نزدیک بیل کلینتون رییس‌جمهوری امریکا است. خانه او در لندن به ارزش ۸۰ میلیون یورو تخمین زده شده است. او در سال ۲۰۱۰ میلای از بیل کلینتون برای شرکت در پنجاهمین سالگرد جشن تولدش در فرانسه دعوت کرد. او خود در جشن تولد شصت و پنح سالگی بیل کلینتون در سال ۲۰۱۱ میلادی شرکت کرده بود. 

شرکت این میلیارد اوکراینی با شرکت‌های عظیمی چون گازپروم و روس‌نفت در معامله بوده و به آنان لوله‌های بدون درز فروخته است. او در فاصله سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ عضو پارلمان اوکراین بوده است. او همچنین از اعضای شورای مشورتی بین‌المللی موسسه بروکنیگز، عضو هیئت مدیره موسسه اقتصاد بین‌الملل پیترسون و عضو هیئت مشورتی ائتلاف جهانی علیه ایدز، سل و مالاریا است. او علاوه بر کمک به پیشگیری و درمان بیماری ایدز، پروژه‌های بشردوستانه‌ای جون احداث مراکز مدرن نوزادان در سرتاسر اوکراین را در همکاری با بنیاد کلینتون انجام داده است. او همچنین از حمایت‌کنندگان ساخت یکی از فیلم‌های استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور امریکایی درباره هولوکاست در اوکراین و با همکاری با بنیاد جورج سوروس و حمایت جوامع یهودی محلی بوده است. 

نشریه فوربس نام او را در میان ۱۲۵۰ ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۵ میلادی قرار داد و با ثروتی ۱.۴۴ میلیارد دلاری یکی از بانفوذترین افراد جهان در سال ۲۰۱۰ میلادی به انتخاب نشریه تایم معرفی شد.  

افشای کمک ۱۵۰ هزاردلاری میلیاردر اوکراینی به ترامپ+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین