کد خبر: ۴۱۰۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

افشای رژیم غذایی فضانوردان ناسا+تصاویر

وانیل زنجبیلی و موز از جمله مواد مورد استفاده در تهیه صبحانه فضانوردان بوده‌اند. همچنین از کرن بری میوه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان‌ها نیز در وعده‌های غذایی فضانوردان استفاده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- سازمان ملی هوانوردی و فضایی امریکا (ناسا) به‌تازگی با انتشار تصاویری فاش ساخته که فضانوردانش برای صبحانه از چه موادی استفاده می‌کنند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ناسا اشاره کرده است که در فضای محدود موجود برای فضانوردان نیاز به وزن کمتر برای سفر به عمیق‌ترین فضاها وجود دارد. هر بسته در نظر‌گرفته شده برای فضانوردان حاوی ۸۰۰ کالری است. البته دانشمندان غذایی در حال کار برای ایجاد وعده‌های غذایی با کالری بالا برای صبحانه فضانوردان هستند. وانیل زنجبیلی و موز از جمله مواد مورد استفاده در تهیه صبحانه فضانوردان بوده‌اند. همچنین از کرن بری میوه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان‌ها نیز در وعده‌های غذایی فضانوردان استفاده می‌شود. 

افشای رژیم غذایی فضانوردان ناسا+تصاویر

ناسا اشاره کرده است که اتاقک کوچکی که فضانوردان در آن به سر می‌برند آنان را مجبور می‌سازد تا مواد غذایی کمتری استفاده کنند و زباله زیادی تولید نکنند. 

ناسا در حال حاضر در حال کار بر روی محصولات با کالری بالاتر و طعم خوب‌تر است که به حفظ وزن سالم فضانوردان نیز کمک کند. 

در ایستگاه فضایی بین‌الملی فضانوردان باید از حدود ۲۰۰ گزینه موجود برای وعده‌های غذایی، یکی را انتخاب کنند. یک وعده شام ویژه هم برای جشن شکرگزاری فضانوردان وجود دارد که سیب زمینی، بوقلمون و نان ذرت را شامل می‌شود.

افشای رژیم غذایی فضانوردان ناسا+تصاویر

افشای رژیم غذایی فضانوردان ناسا+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین