کد خبر: ۴۱۰۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

اعلام 9 روز عزای عمومی در کوبا

جنازه فیدل کاسترو امروز (شنبه) سوزانده می شود و قرار است خاکستر وی چهارم دسامبر در گورستان سانتاایفیجنیا در سانتیاگوی کوبا به خاک سپرده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : با درگذشت رهبر انقلابی کوبا، ۹ روز عزای عمومی در این کشور آمریکای لاتین اعلام شده است. مراسم تدفین این رئیس‌جمهوری سابق کوبا قرار است چهارم دسامبر (۱۴ آذر) برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، درگذشت رهبر انقلابی کوبا و اسطوره مبارزه با امپریالیسم آمریکا در سن ۹۰ سالگی، پیام‌های تسلیت رهبران و سیاستمداران جهان را در پی داشت.

جنازه فیدل کاسترو امروز (شنبه) سوزانده می شود و قرار است خاکستر وی چهارم دسامبر در گورستان سانتاایفیجنیا در سانتیاگوی کوبا به خاک سپرده می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پیام تسلیتی با مردم و دولت کوبا ابراز همدردی کرده است. پوتین در پیامی گفت: مرگ رهبر انقلابی و برادر شما فیدل کاسترو را تسلیت می‌گویم. نام این سیاستمدار قاطع، در تاریخ مدرن جهان به صورت یک نماد باقی خواهد ماند. کوبای مستقل و آزاد به دست او و همکاران او ساخته شد و این کشور به عضوی بانفوذ در جامعه جهانی تبدیل شد و نمونه‌ای الهام‌بخش برای بسیاری از کشورها و مردم است.

در همین حال جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در پیامی گفت: رئیس‌جمهور کاسترو با تلاش‌های ما علیه آپارتاید شناخته شد و مردم کوبا را ترغیب کرد تا در این راه به ما بپیوندند.

در همین حال بنیاد نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی پیام تسلیتی به مردم و دولت کوبا ارسال کرد.

میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی نیز در پیامی مقاومت فیدل کاسترو زیر "تحریم‌های سخت آمریکا" را ستود.

علاوه بر این، فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه در پیامی درگذشت کاسترو را تسلیت گفت. اولاند گفت: او تجلی انقلاب کوبا هم در امیدی بود که بیدار کرده بود و هم در ناامیدی. او نمادی در دوران جنگ سرد بود که به منجر به سقوط اتحاد جماهیر شوروی شد. او به کوبایی‌ها فرصت داد که به آزادی از سلطه خارجی‌ها مفتخر باشند... من به رائول کاسترو، خانواده او و ملت کوبا تسلیت می‌گویم.

مقام‌های کوبایی اعلام کردند، ۹ روز عزای عمومی به مناسبت درگذشت فیدل کاسترو برقرار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین