کد خبر: ۴۱۰۸۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس:

استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن به خواسته افکار عمومی پاسخ داد

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: پیش قدم شدن مدیرعامل راه‌آهن برای عذرخواهی و استعفا، فتح‌البابی شد برای مسئولان خاطی در رده‌های مختلف نظام تا اگر دچار وضعیت مشابه در زیرمجموعه‌ خود شدند از افکار عمومی عذرخواهی کنند.
آفتاب‌‌نیوز : سید هادی بهادری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن با توجه به حساسیت شرایط و عمق حادثه ضروری بود و آقای پورسید آقایی به این استعفا استانداردهای مدیریتی را رعایت کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن به خواسته افکار عمومی پاسخ داد. براساس تحلیل ارائه شده توسط پورسید آقایی  ضعف در بدنه مدیریتی و نیروی انسانی شرکت راه‌آهن مشهود است. با این سخن معلوم شد بدنه نیروی انسانی راه‌آهن حساسیت لازم را برای  کنترل و جابه‌جایی قطارها را ندارد.

وی ادامه داد: اقدام مدیرعامل راه‌آهن آغاز مسیری است برای نزدیک شدن به استانداردهای مدیریتی در عرف بین‌الملل. استعفای مدیران در کشورهای پیشرو به عرف و هنجار این جوامع مبدل شده است.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس حوادث هوایی، ریلی و جاده‌ای را کلاس پرهزینه آموزشی برای کارگزاران و مدیران نظام دانست و افزود: یقینا حوادث صحنه تکرار است اما بدنه کارشناسی و مدیریتی کشور باید از این حوادث درس بگیرند. مدیران اجرایی نباید جان انسان‌ها را سهل بگیرند. در حمل و نقل جاده‌ای سالی ۱۶ هزار فوتی داریم. این تعداد فوتی، فاجعه است. این حوادث تلنگری برای فهمیدن شکاف با استانداردهای  بین‌المللی است.

بهادری با تسلیت به خانواده‌های داغدار، گفت: تنها خواسته خانواده‌های داغداران و مردم جلوگیری از تکرار حوادث تاسف‌آور این چنینی است. این حوادث نباید گرفتار گذشت زمان شود. مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن باید این بخش را متحول کند. بیشترین جابه‌جایی خطوط ریلی کشور در مسیر مشهد است اما سازمان‌های امدادرسان چند ساعت طول کشید تا خود را به محل حادثه رساندند؛ در حالی که مسیر دامغان - سمنان که جزو پر ترافیک‌ترین مسیرهای خطوط ریلی کشور است، سیستم‌های امدادی، کنترلی و نظارتی باید در حداقل زمان خود را به محل حادثه می‌رساندند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد: باید از طریق مانورها و آموزش‌های متنوع حساسیت مدیریتی و بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌هایی که با جان مردم سر و کار دارند افزایش یابد تا از تکرار این حوادث جلوگیری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
تا منظور از افكار عمومي چه باشد
حسنوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
مدیر عامل راه آهن باید محاکمه قضایی شود......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین