آفتابنیوز : این هفته نامه آلمانی بر روی طراحی جلو و عقب بدنه i۳ کار می کند و برای افزایش مسافتی که خودرو میتواند با شارژ کامل طی کند، i۳ را به باتری جدیدی مجهز خواهد کرد. مدل i۳ در حال حاضر قادر است حداکثر ۳۰۰ کیلومتر را با شارژ کامل طی کند.
به گزارش ایسنا، مدیران ب ام و درباره تسریع طراحی خودروهای برقی جدید مردد بوده اند زیرا با وجود سرمایه گذاری اولیه و پرهزینه ای که این خودروساز در بخش خودروی برقی داشته است، فروش ضعیفی را تجربه کرده و سال گذشته ۲۵ هزار دستگاه i۳ فروخت.
بر اساس گزارش رویترز، ب ام و برای کمک به افزایش فروش، سال جاری ظرفیت باتری i۳ را به میزان ۵۰ درصد افزایش داد.
تحلیلگران میگویند فروش خودروی برقی i۳ ب ام و به دلیل استفاده گران از فیبرکربن، رشد چندانی نکرده است. قیمت این خودروی گران حدود ۴۵ هزار یورو است. رقیبی مانند شرکت آمریکایی تسلا قصد دارد مدلهایی را با قیمت حدود ۳۵ هزار دلار عرضه کند و حداکثر ۴۰۰ هزار پیش سفارش برای خودروهای ارزانتر دریافت کرده است.
غولهای خودروسازی لوکس آلمان به دلیل مقررات سخت گیرانه برای آلایندگی خودروها و موفقیت تسلا در جلب مصرف کنندگان، با فشار فزاینده ای برای گسترش فعالیت در بخش برقی روبرو هستند.
در آمریکا، کالیفرنیا و سایر ایالتهای دیگر سهمیههای بیشتری برای فروش خودروهای برقی تعیین کرده اند. هدف کالیفرنیا این است که ۱۵ درصد خودروهایی که تا سال ۲۰۲۵ در این ایالت فروخته می شوند، با باطری کار کنند. سیاستگذاران در چین و اروپا هم خواستار عرضه خودروهای برقی بیشتری هستند.