کد خبر: ۴۱۱۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

احزاب اپوزیسیون کره جنوبی به برنامه‌های خود برای استیضاح رییس جمهور ادامه می‌دهند

سه حزب مهم اپوزیسیون کره جنوبی توافق کردند تا با رد تاکتیک مشروط رییس‌جمهور این کشور برای کناره‌گیری، به برنامه‌های خود برای استیضاح وی ادامه دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
کناره‌گیری مشروط پارک گئون های، رییس‌جمهور کره جنوبی روز سه‌شنبه در حالی مطرح شد که وی با کاهش شدید میزان محبوبیت و تظاهرات گسترده خیابانی روبروست که همگی خواهان کناره‌گیری وی به دلیل رسوایی سیاسی و وجود مشاور پنهانی قدیمی‌اش هستند.

در همین حال رهبر مهم‌ترین حزب اپوزیسیون کره جنوبی، حزب دموکراتیک در آغاز دیدار با سایر گروه‌های اپوزیسیون در این باره گفت: مردم کره جنوبی نمی‌خواهند سال جدید را با ریاست‌جمهوری پارک آغاز کنند. بر اساس قانون اساسی ما تنها یک راه وجود دارد تا ریاست‌جمهوری یک فرد را به پایان رساند و آن هم اقدام برای استیضاح او است.

پس از این دیدار سه حزب اپوزیسیون طی کنفرانس خبری مشترک خود تاکید کردند که پارک بدون هیچ شرطی باید از سمت خود کناره‌گیری کند و این سه گروه به تلاش خود برای استیضاح وی ادامه خواهند داد.

این احزاب اپوزیسیون توافق کردند تا طرح استیضاح پارک را تا جمعه این هفته مطرح کنند و در صورت نتیجه ندادن آن مجددا آن را مورد بررسی قرار دهند.

حزب دموکراتیک که معمولا با نام کره‌ای خود "مینجو" شناخته می‌شود تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

احزاب اپوزیسیون کره جنوبی پیش از اعلام کرده بودند که جمعه این هفته یا نهم دسامبر تاریخ قطعی استیضاح پارک خواهد بود.

استیضاح رییس‌جمهور کره جنوبی به دو سوم آرای 300 تن از اعضای پارلمان نیاز دارد.

سه حزب اپوزیسیون این کشور و قانونگذاران مستقل مخالف با پارک در مجموع اما دارای 172 کرسی در این مجلس هستند که این بدان معناست که آنها برای پیشبرد طرح استیضاح خود به افرادی از حزب ساینوری پارک نیاز دارند که از وی روی گردانده باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در صورت تصویب استیضاح رییس‌جمهور کره جنوبی، تمام قدرت ریاست جمهوری پارک بلافاصله تا زمان تشکیل دادگاه قانون اساسی به حالت تعلیق در خواهد آمد. این دادگاه 180 روز برای اعلام نتیجه نهایی فرصت دارد.

پیش از این پارک در سخنرانی روز سه‌شنبه خود همچنان به رد اتهامات خود از سوی دادستانان این کشور مبنی بر مداخله در فعالیت‌های مجرمانه دوست قدیمی‌اش چوی سون سیل ادامه داده بود.

چوی سون سیل در صورتی که هیچ نقش رسمی در دولت سئول ندارد بر اساس مدارک موجود نقش بسیار پررنگی در تصمیم‌گیری‌های ریاست جمهوری داشته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین