کد خبر: ۴۱۱۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

تظاهرات معلمان تونسی و درخواست برای استعفای وزیر آموزش

هزاران معلم تونسی با برگزاری تظاهراتی خواهان برکناری وزیر آموزش و پرورش این کشور شدند. این اقدام در مخالفت با آنچه که معترضان "سیاست بداهه نوازی" در بخش آموزش و پرورش خواندند، صورت گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، نزدیک به ۶۰۰۰ تن از معلمان در مقابل مقر وزارت آموزش و پرورش تونس تحصن کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان اصلاح بخش آموزش و پرورش و کنار گیری وزیر این مربوطه شدند.

تظاهرات معلمان به منظور دفاع از حقوق مادی و معنویشان صورت گرفت. این تظاهرات همچنین به دلیل ایجاد اصلاحاتی در نظام آموزش و پرورش و برنامه‌های تعطیلی مدارس و افزایش امتحانات و در راستای درخواست پرداخت حقوق معلمان برگزار شد.

این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش در اظهارات پیشین خود گفته که درخواست‌های معترضان مربوط به وزارت دارایی می‌شود و ربطی به وزارت آموزش و پرورش ندارد.

صدها دانش آموز  مقاطع راهنمایی و دبیرستان نیز طی هفته گذشته تظاهراتی را در استان‌های مختلف تونس برگرار کردند و خواهان بازگشت سیستم امتحانات و تعطیلی به مدارس به روش قدیم آن شدند.

نیروهای امنیتی تونس همچنین مانع از برگزاری تظاهرات مخالفان نشست بین‌المللی حمایت از اقتصاد و سرمایه گذاری تونس در سال ۲۰۲۰ شدند و راه‌ را برای ده‌ها تن از تظاهر کنندگان بستند.

شرکت کنندگان در تظاهرات این نشست را به منزله واگذاری کشور به دیگر قدرت‌های بین‌المللی و فروختن آن به سرمایه گذاری خارجی دانستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین