کد خبر: ۴۱۱۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
تجربه بازدید از ایران واقعا هیجان‌انگیز است

هاارتص: ایران در حال تبدیل‌شدن به یک مقصد داغ گردشگری است/اشتیاق آن‌قدر بالاست که حتی هشدارهای امریکا هم بی‌اثر است

اگرچه هشدارهای مسافرتی هنوز هم پابرجا هستند اما گردشگران امریکایی که مجاز به سفر به ایران هستند تنها از طریق گروه‌های‌ سازماندهی شده حهانگردی می‌توانند سفر کنند و تمایل زیادی به سفر به آن کشور دارند. صنعت گردشگری ایران در حال رونق و شکوفایی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- بناهای ثبت‌شده توسط یونسکو، سفرهای صحرایی، اسکی و مراکز خرید همگی از جمله جاذبه‌هایی هستند که هر‌ساله میلیون‌ها نفر را به ایران می‌کشانند. این‌ها توصیف «زوی بارل» خبرنگار روزنامه اسرائیلی «هاارتص« از ایران هستند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این خبرنگار می‌نویسد: «اگرچه هشدارهای مسافرتی هنوز هم پابرجا هستند اما گردشگران امریکایی که مجاز به سفر به ایران هستند تنها از طریق گروه‌های‌ سازماندهی شده حهانگردی می‌توانند سفر کنند و تمایل زیادی به سفر به آن کشور دارند. صنعت گردشگری ایران در حال رونق و شکوفایی است. سرعت این روند به شدت بالاست و در روی نقشه گردشگری جهان می‌توانید ببینید که ایران یکی از مناطق پرجاذبه است. دولت ایران نیز در این میان اقدامات موثری را برای جذب گردشگر خارجی انجام داده است و از جمله این اقدامات می‌توان به تسهیل روند صدور ویزا از دو هفته تا سه ماه اشاره کرد که کار را برای گردشگران جهت دریافت ویزا بسیار راحت‌تر کرده است. با توجه به داده‌ها در سال ۲۰۱۵ میلادی تعداد گردشگرانی که به ایران سفر کرده‌اند به بیش از ۵ میلیون نفر در سال افزایش یافته است. این در حالیست که در سال ۲۰۰۹ میلادی این میزان در حدود ۲.۲ میلیون نفر بود. اگرچه بیشتر بازدید‌‌کنندگان از کشورهای عربی آمده‌اند اما سهم گردشگران کشورهای غربی نیز رو به رشد است. 

هاارتص: ایران در حال تبدیل‌شدن به یک مقصد داغ گردشگری است/اشتیاق آن‌قدر بالاست که حتی هشدارهای امریکا هم بی‌اثر است

بسیاری از گردشگران بی‌صبرانه منتظر انعقاد برجام میان تهران ‌و قدرت‌های جهانی و لغو تحریم‌ها بودند. اشتیاق آن‌قدر بالاست که حتی هشدارهای دولت امریکا در این‌باره که سفر شهروندان امریکایی به ایران خطرناک است نیز مانع از سفر به ایران نشده است. در این میان، سفرهای لوکس هم رونق یافته‌اند. شما با پرداخت ۱۶.۵۰۰ دلار می‌توانید از سفری که ماه مارس آینده توسط شرکت مسافرت ریلی «گلدن ایگل» سازماندهی شده است، لذت ببرید. این سفر ۱۸ روزه به نام «اودیسه» از مسکو اغاز می‌شود و مسافران از ترکمنستان گذشته به مناطق دیدنی ایران و در نهایت به تهران می‌رسند. هر کسی که نمی‌خواهد این میزان پول را خرج کند و یا این‌که مبلغ کمتری را دارد می‌تواند به طور مستقیم از وین به شیراز سفر کند تا تجربه‌ای فوق‌العاده را برای استفاده از فضای کاملا شرقی این شهر داشته باشد.»

خبرنگار هاارتص می‌افزاید: «تهران البته یک مقصد ضروری برای گردشگران است اما کسانی که می‌خواهند از ترافیک بی‌پایان پایتخت ایران به دور باشند می‌توانند به جزیره کیش در جنوب ایران در ۲۰۰ کیلومتری دبی بروند و از هوا و سواحل آنجا لذت ببرند و در انتخاب یکی از ۴۰ هتل جدید در کیش آزادی عمل داشته باشند. البته محدودیت‌هایی در کیش برخلاف دبی وجود دارد اما می‌توان از مراکز خرید آنجا بازدید کرد. یکی دیگر از گزینه‌ها برای سفر به ایران بالا رفتن از رشته کوه‌های البراز است که امکانات زیادی را برای اسکی در فصل زمستان به خصوص در اختیار ثروتمندان ایرانی قرار می‌دهد.»

این روزنامه اما اشاره می‌کند که موانعی در مسیر توسعه صنعت گردشگری در ایران وجود دارد و می‌نویسد: «ایران با بوئینگ بر سر خرید هواپیماهای جدید به توافق رسیده است. حتی در صورتی که وزارت خزانه‌داری امریکا نیز چراغ سبز دهد نیز گسترش ناوگان هوایی ایران در معرض خطر تصویب قانون در محلس نمایندگان امریکاست که با احتمال محدودیت‌های بانکی عملا این توافق را بی‌اثر می‌کند. شرکت بوئینگ اشاره کرده که در حال رایزنی با نمایندگان کنگره است تا مانعی بر سر راه فروش هواپیما به ایران ایجاد نکنند چرا که انتظار می‌رود در این صورت ۲۵ میلیارد دلار به آن شرکت آسیب وارد شود و بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شعلی از بین برود. ایران البته جایگزین‌های دیگری نیز دارد مانند خرید هواپیما از روسیه برای آن کشور اما ترجیح می‌دهد که از بوئینگ و شرکت اروپایی ایرباس هواپیماهای با کیفیت بهتری در مقایسه با هواپیماهای روسی خریداری کند.»

مشکل دیگر برای صنعت گردشگری ایران تعداد کم هتل‌ها در آن کشور است و در این‌باره می‌افزاید: «در حال حاضر تنها ۹۶ هتل در ایران وجود دارند که تنها ۱۳ هتل با توجه به معیارهای ایران در سطح چهار و پنج ستاره طبقه‌بندی شده‌اند که بسیار کمتر از آن‌چه در بقیه مراکز شهری جهان متداول می‌باشد در ایران هتل وجود دارد. با این وجود، سرمایه‌گذاران عموما خاورمیانه‌ای برای احداث هتل‌های جدید در ایران ابراز آمادگی کرده‌اند و تعدادی از شرکت‌های غربی نیز در این‌باره اعلام امادگی کرده‌اند. تا زمانی که هتل‌های جدید ساخته شود اما گردشگران مجبور به پیدا کردن خانه‌های شخصی برای اجاره هستند». 

در این‌باره نیز محافظه کاران هشدار می‌دهند که این موضع سبب نفوذ فرهنگ غرب به ایران می‌شود و حسن روحانی رییس جمهوری ایران را به همکاری با غرب برای تهاجم فرهنگی متهم می‌کنند. به تازگی بری مثال یک صاحب‌خانه که میزبان زوجی خارجی بود دستگیر شد اتهام وارده علیه او نقض ارزش‌های بومی و اجازه دادن به یک زن و مرد خارجی غریبه برای اقامت در خانه‌اش بود. 

این روزنامه در پایان می‌نویسد:«برخلاف بسیاری از شهروندان جهان، شهروندان اسرائیلی نمی توانند از ایران بازدید کنند البته تعدادی از اسرائیلی‌هایی بوده‌اند که گذرنامه کشورهای دیگر را دارند و با تور توانسته‌اند به ایران سفر کنند البته به صورت خصوصی نه در قابل تور سازمان‌یافته. یکی از آنان می‌گوید که راحت‌ترین مسیر از طریق استانبول است چرا که نقل و انتقال ‌سریع و آسان است و تجربه بازدید از ایران را واقعا هیجان‌انگیز دانسته است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
9
اگر فرهنگ سازی نشه .مثل یه موج میاد و دیگه قطع میشه. ایرانی از لحاظ خیلی مسائل مشکل داره. کاش رسانه ها ی دیداری و نوشتاری و شنیداری و لویزیون استانها بجای اینهمه چرت و پرت بیفایده کمی آداب به مردم یاد بده تا توریست بیچاره از بی فرهنگی ملت (بوی گند بدن و دهن مخصوصا صبحها...به زور خارجی حرف زدن...انداختن جنس بنجل و گرونفروشی..دخالت در امور دیگری و فضولی که در شهرستانها به طور وحشتناکی هست)وحشت نکنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین