کد خبر: ۴۱۱۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

سفیر ایران: مذاکره با روسیه برای لغو عام نظام روادید صورت نگرفته است

مهدی سنایی سفیر ایران با اشاره به امضای موافقت نامه تسهیل در صدور روادید با روسیه و بررسی های در حال انجام برای لغو ویزای گردشگری گروهی، گفت: مذاکره ای بین مسکو و تهران برای حذف کلی نظام روادید صورت نگرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، سنایی روز شنبه در جمع دانشجویان و رئیسان نهادهای ایرانی در مسکو به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی، گفت: موافقت نامه تسهیل در صدور روادید برای بخش های تخصصی، تجاری و حرفه ای سال گذشته امضا شده که در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: دومین مرحله مذاکرات نیز به تهیه متن پاراف شده (پیش نویس) لغو روادید گردشگری گروهی منجر شده است که روند بررسی های ثانویه و هماهنگی های درون کشوری آن ادامه دارد تا با تائید نهایی، احتمالا حداکثر تا شش ماه دیگر امضا شود.

سنایی همچنین گفت: براساس این متن، پیش بینی شده است که برای گروههای گردشگری از پنج تا 50 نفر، دیگر نیازی به دریافت روادید فردی نیست و اقدام های مربوطه برای سفر به روسیه از سوی شرکت های گردشگری مورد تائید انجام می شود.

وی ادامه داد: روسیه همین توافق را با چین دارد که در حال انجام است و اجرای متقابل آن با ایران یکی از بزرگ ترین گام ها برای افزایش سطح روابط گردشگری و مردمی بین دو کشور خواهد بود.
سفیر ایران همچنین تاکید کرد: تاکنون مذاکره ای برای لغو کلی روادید بین دو کشور انجام نگرفته است و پس از نهایی و امضا شدن توافق در باره گردشگری گروهی، شاید این موضوع بتواند قابل طرح باشد.

سنایی همچنین در پایان، رشد گردشگری بین ایران و روسیه و افزایش چندبرابری پروازها بین دو کشور را بسیار مهم خواند و گفت: هر هفته شاهد 17 پرواز منظم مسافربری و تا 15 چارتری هستیم در حالیکه پیش از این فقط چهار پرواز هفتگی انجام می شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین