کد خبر: ۴۱۲۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

ظریف اگر در ایران دنیا نیامده بود چه کاره می‌شد؟/خرازی: خبر دارم که روحانی برای حصر رایزنی کرده است

صادق خرازی در رابطه با آسیب‌شناسی جریان اصلاحات گفت: «دولت خاتمی محصول دولت هاشمی بود، چرا نتیجه فرایند دولت خاتمی، احمدی‌نژاد شد؟ این مهم‌ترین درد تاریخی است که نمی‌خواهند به آن پاسخ دهند».
آفتاب‌‌نیوز : همایش گرامیداشت «روز دانشجو» به همت «انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران‌جنوب» و با سخنرانی صادق خرازی در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد. صادق خرازی در این همایش، آزادی بیان و آزادی اندیشه را از آرمان‌های دانشجویی دانست.

به گزارش شرق، او آرمان جنبش دانشجویی را تحقق جامعه مدنی خواند و گفت: «در آستانه ‌روز دانشجو باید به آسیب‌شناسی وضعیت فعلی بپردازیم. همه کنشگران سیاسی به این می‌اندیشند که آیا آزادی بیان و آزادی اندیشه در نهاد دانشگاه تحمل می‌شود؟ چه کسانی از آزادی و هویت انسانی، از مبارزه با استعمار و از مقابله با استبداد سخن می‌گویند؟ آیا این منادیان اندیشه و گفت‌وگو در جامعه امروز ما تحمل می‌شوند؟ آیا می‌توان از مصدق و بازرگان، از شریعتی و خاتمی _‌که سردمداران آرمان‌های ما هستند_ سخن گفت؟ چرا نمی‌گذارند دانشجو جسور باشد؟ بدا به حال جامعه‌ای که دانشجوی زندانی داشته باشد. آیا وضعیت آزادی در دانشگاه با پیش از انقلاب متفاوت شده است؟

خرازی همچنین در بخش پرسش و پاسخ این همایش و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره نام‌بردن از اسامی افرادی که این دانشجو آنها را «فتنه‌گر» می‌نامید، گفت: «کسانی می‌خواهند بین رهبری و جریان اصلاحات فاصله بیندازند. خاتمی فرزند این انقلاب است. ما معتقدیم کسی که گفت رأی مردم خس و خاشاک است، فتنه‌گر است. کسی که ١١ روز خانه‌نشین شد تا رهبری را تحت ‌فشار قرار دهد و امتیاز بگیرد، او فتنه‌گر است. فراموش نکنیم واقعه ٨٨، واقعه‌ای حقیقی، تاریخی و جدی است. نمی‌توانیم بگوییم که یک چنین واقعه‌ای رخ نداده ‌است. آسیب‌شناسی واقعه ٨٨ باید عینی باشد نه اینکه بخش دلخواهی از آن را بیان کنیم».

این دیپلمات قدیمی در رابطه با آسیب‌شناسی جریان اصلاحات گفت: «دولت خاتمی محصول دولت هاشمی بود، چرا نتیجه فرایند دولت خاتمی، احمدی‌نژاد شد؟ این مهم‌ترین درد تاریخی است که نمی‌خواهند به آن پاسخ دهند».

خرازی درباره تهمت‌های اخیر به جواد ظریف، گفت: «ظریف خصوصیات اخلاقی‌ای دارد که بسیاری از روحانیون ما ندارند. من معتقدم ظریف اگر در ایران به دنیا نیامده بود، یکی از کاندیداهای اصلی برای پست دبیری‌کلی سازمان ملل بود. وزیر امور خارجه ایران هیچ گامی را بدون تأیید رهبری برنداشته ‌است. من به لحاظ کار حرفه‌ای در شناخت مسائل بین‌المللی قوی‌تر از جواد ظریف نمی‌شناسم».

مشاور رئیس‌جمهور اصلاحات درباره دغدغه یکی از دانشجویان در مورد وضعیت دانشجوی امروز اظهار هم‌دردی کرد و گفت: «نگرانی من هم این است که دانشگاه دارد به سمت فروپاشی می‌رود. نمی‌توان به دانشجو گفت حقیر باش ولی بزرگ فکر کن. نمی‌شود به دانشجو گفت گرسنه باش اما مشتت محکم باشد».مدیرمسئول روزنامه «وقایع اتفاقیه» در پاسخ به سؤال‌های بی‌شمار دانشجویان درباره اینکه رفع حصر خانگی مطالبه مردم در انتخابات ٩٢ بوده‌ است، اما چرا هنوز حاصل نشده، مکثی کرد و گفت: «خیلی سؤال سختی است. حصر، واقعه تلخ امروز کشور ما است. آقای روحانی هم قول داده بود این مطالبه را پیگیری کند. اولویت اصلی دولت روحانی، امنیت ملی و مقوله سیاست خارجی است. من اطلاع دارم که روحانی در شورای امنیت برای حصر رایزنی کرده ‌است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین