کد خبر: ۴۱۳۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

تغییر ترکیب سیاسی مجمع استانداران کشور

یک سایت خبری مدعی شد که برخی از مدیران دولت‌های نهم و دهم در هیئت رئیسه مجمع استانداران کشور جای گرفته‌ و به این ترتیب این مجمع از دست اصلاح‌طلبان خارج شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«شلمچه نیوز» خبر داد که هفتمین دوره انتخابات مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران  ۱۶ آذر در محل این مجمع برگزار شد و اسماعیل نجار استاندار کرمان در دولت احمدی‌نژاد، حمید حاج عبدالوهاب معاون وزیر کار دولت نهم، کرم‌رضا پیریایی استاندار قم در دولت دهم و محمود عباس‌زاده استاندار ایلام در دولت دهم به عنوان برخی از اعضای هیئت رئیسه این مجمع انتخاب شده‌اند.
مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران مجاز است در موارد ذیل اقدام کند:

الف - اظهار نظر و ارائه پیشنهاد راهکارهای مناسب به مسئولان عالی‌رتبه، وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها، سازمان‌های وابسته به دولت و مؤسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است.

ب- ارائه کمک‌های مشاوره‌ای برای اجرای برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های دستگاه‌های مذکور در بند «الف» از طریق انعقاد قرارداد.

ج- استفاده از ظرفیت‌های تخصصی و اجرایی استانداران در مواقع ویژه اضطراری و بهره‌گیری از مراجع علمی ذیربط.

د- نهادینه‌کردن تعامل و ارتباط میان استانداران با دولت و وزارت کشور.

به نظر می‌رسد برخی از چهره‌های منتخب با وجود اینکه از مدیران محمود احمدی‌نژاد بوده‌اند اما با دیدگاه‌های رئیس‌جمهور سابق زاویه دارند و بعضی نیز در دولت فعلی مشغول به کار هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین