کد خبر: ۴۱۳۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

هوای مشهد در وضعیت هشدار

روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای بیست و یکم آذر ماه در کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی، با ماندگاری حجم آلاینده ها در هوای مشهد هم اکنون شاخص کلی کیفیت هوا در این کلانشهر 127 پی.اس.آی است.

وی ادامه داد: هم اکنون 15 ایستگاه سنجش از مجموع 20 ایستگاه در مشهد دارای بار آلودگی بیش از حد مجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس سه ایستگاه لشگر ، خیام جنوبی و حرم مطهر به ترتیب با 156، 154 و 152 پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاههای صبح امروز است.

وی افزود: همچنین ایستگاههای سجاد با 41، تقی آباد با 140، صدف با 133، الهیه با 130، سرافرازان با 128، خیام شمالی با 126، شهید مفتح با 125، شهید آوینی با 124، ویلا با 118، امامیه با 109، چمن و سمزقند هر یک با 106 پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاههای صبح امروز در مشهد هستند.

صالحی ادامه داد: پدیده وارونگی هوا(inversion) موجب ماندگاری آلاینده ها و تخلیه نشدن آنها به سطوح بالایی جو شده است.

وی گفت: با توجه به این وضعیت بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

او افزود: سایر شهروندان نیز به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و رفت و آمدهای غیرضروری را با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری کاهش دهند.

روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.

همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین