کد خبر: ۴۱۳۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
از آباد شدن بیابان دبی تا متراکم تر شدن پکن

تغییرات شگرف شهرهای مهم جهان+تصاویر

دبی واقعا در طول ۳۲ سال گذشته توسعه یافته است و سه دهه پیش صرفا یک بیابان بود یا آن‌که می‌بینید در لندن فرودگاه مرکزی شهر و استادیوم المپیک در استرتفورد احداث و توسعه یافته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- گوگل ارث به تازگی تصاویری را منتشر کرده است که نشان می‌دهند در طول مدت سه دهه اخیر سیاره ما و شهرهای مهم آن چه تعییراتی کرده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» با انتشار گزارشی در این‌باره می‌نویسد: «این تصاویر نشان می‌دهند که شهرهای جهان از سال ۱۹۸۴ میلادی به این سو تا چه اندازه تغییرات شگرف داشته‌اند. برای مثال می‌بینید که دبی واقعا در طول ۳۲ سال گذشته توسعه یافته است و سه دهه پیش صرفا یک بیابان بود یا آن‌که می‌بینید در لندن فرودگاه مرکزی شهر و استادیوم المپیک در استرتفورد احداث و توسعه یافته‌اند.

لندن در سال ۱۹۸۴ میلادی فضای سبز بیشتری داشت و ساختمان‌های کمتری در اطراف رودخانه تایمز وجود داشتند. از دیگر نقاط جهان می‌توان به دریای ارال نگاه کرد و دید که چگونه در فاصله دهه ۶۰ میلادی به این سو به دلیل برنامه‌های آبیاری و آبرسانی شوروی خشک شد. اگر به عکس سال ۲۰۰۷ میلادی دریای ارال نگاهی بیندازید می‌بینید که ۱۰ درصد از اندازه اصلی و اولیه آن کاسته شده است.

از دیگر ابرشهرهایی که در طول سه دهه گذشته تغییر کرده‌اند می‌توان به پکن پایتخت چین اشاره کرد که متراکم‌ و پرحمعیت‌تر شده است و میزان ساختمان‌سازی‌ها در آن افزایش یافته است. در سال ۱۹۸۴ میلادی جمعیت پکن در حدود ۱۰ میلیون نفر بود در حالی که اکنون در حدود ۲۲ میلیون نفر  در آن شهر زندگی می‌کنند. 

یکی دیگر از شهرهایی که از دهه ۸۰ میلادی به این سو تغییر کرده نیویورک است که در اطراف پارک مرکزی و منطقه بروکلین آن توسعه‌یافتگی زیادی دیده می‌شود. قطب جنوب نیز یخچال‌های طبیعی و حجمش با تغییرات زیادی در طول سه دهه گذشته همراه بوده است.

تغییرات شگرف شهرهای مهم جهان+تصاویر

تغییرات شگرف شهرهای مهم جهان+تصاویر

تغییرات شگرف شهرهای مهم جهان+تصاویر

تغییرات شگرف شهرهای مهم جهان+تصاویر

تغییرات شگرف شهرهای مهم جهان+تصاویر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین