کد خبر: ۴۱۳۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

نیروهای پلیس عراق آماده ورود به موصل/آمادگی حشد شعبی برای آغاز مرحله تازه عملیات

مسئولان نظامی عراق اعلام کردند که نیروهای وزارت کشور از جمله پلیس در راستای حمایت از نیروهای ارتش وارد موصل خواهند شد. فرمانده حشد شعبی نیز از آمادگی این نیروها برای آغاز مرحله آتی عملیات محور غربی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، منابع نظامی عراق اعلام کردند، دولت تجهیزات و نیروهای پلیس را از محور جنوب به شرق فرستاده است و همچنان پیشروی ارتش به صورت کند است.

به گزارش ایسنا، رائد شاکر جودت، فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق اعلام کرد که نیروهای برگزیده وزارت کشور و نیروهای پلیس فدرال به زودی با اعزام به موصل تیپ نهم زرهی ارتش را تقویت خواهند کرد.

این تصمیم سه روز پس از حمله تکفیری‌ها به نیروهای ارتش مستقر در بیمارستان "السلام" واقع در جنوب شرق موصل و محاصره این مکان که پیشتر مرکز فرماندهی تکفیری‌ها بود، اتخاذ شد.

در حمله مذکور تعدادی از نیروهای عراقی کشته شدند و دیگر نیروها توانستند با رسیدن استحکامات نظامی ساختمان را ترک کنند.

جودت گفت: یگان‌های ما جهت حمایت از تیپ نهم ارتش و انتقام گیری از جنایت داعش در بیمارستان السلام و نیز بازپس گیری بخش‌هایی از ساحل شرقی دجله پیشروی خود به سمت الحمدانیه را آغاز کردند.

شهر الحمدانیه که قراقوش نیز خوانده می‌شود، ماه گذشته میلادی توسط نیروهای عراقی که وارد موصل شدند، آزاد شد و در حال حاضر از این شهر به عنوان پایگاه عملیات استفاده می‌شود.

قاسم المالکی، فرمانده تیپ نهم زرهی ارتش گفت: ۱۳ تن از سربازانمان در درگیری‌ها در اطراف بیمارستان از دست دادیم.

این در حالی است که داعش و دیگر منابع آمار تلفات در میان نیروهای عراقی را بیشتر اعلام کردند.

المالکی تاکید کرد: نیروهای وزارت کشور برای ورود به موصل از شرق آن جهت حمایت از تیپ نهم ارتش آماده هستند.

نیروهای وزارت کشور تاکنون در جبهه جنوبی موصل مبارزه می‌کنند و این نیروها در نزدیکی فرودگاه مستقر هستند.

تاکنون نیروهای مبارزه با تروریسم که از شرق موصل وارد آن شدند، در بیشتر عملیات‌ها در موصل شرکت کرده‌اند. آنها کنترل بسیاری از محله‌ها را در دست گرفته و به پیشروی‌ خود به سمت جنوب رودخانه دجله ادامه می‌دهند.

فرماندهان نظامی عراق اعلام کردند که تکفیری‌ها بیش از آنچه انتظار می‌رفت، مقاومت کرده‌اند و همین مساله عملیات آزادسازی موصل را احتمالا طولانی می‌کند.

ابوعلی البصری، فرمانده عملیات حشد شعبی نیز با اشاره به آمادگی بالای نیروهای حشد شعبی برای آغاز مرحله آتی تاکید کرد: یگان‌هایی از حشد شعبی در حال تقویت امنیت پایگاه‌ها و تثبیت مناطق تحت کنترل خود در مناطق آزاد شده در قالب مرحله پنجم عملیات محور غربی هستند.

البصری گفت: در دیدار با عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات آزادسازی نینوا، آخرین تحولات میدانی راه‌های موفقیت در عملیات آتی و موارد ضروری برای تحقق این مر را بررسی کردیم.

فرمانده عملیات حشد شعبی در ادامه تاکید کرد: تاریخ آغاز مراحل بعدی عملیات آزادسازی نینوا تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح کشور است.

وی افزود: حشد شعبی به تقویت امنیت و حفاظت از پایگاه‌های خود در مناطق آزاد شده در غرب موصل ادامه می‌دهد و شهر تلعفر نیز از تمامی جهت‌ها برای آزادسازی نهایی محاصره شده است.


همچنین اداره اطلاع‌رسانی حشد شعبی امروز (یکشنبه) از آزادسازی روستای الریزیه در جنوب تل عبطه در نینوا خبر داد.

در عین حال یک مسئول محلی در استان نینوا امروز از کشف ۱۵ جسد تکه تکه شده که توسط داعش در چاه آب در جنوب نینوا انداخته شده و کشته شده بودند، خبر داد.

 
‎مدیر شهر الشوره به سومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی و ساکنان این منطقه ۱۵ جسد را کشف کردند که در داخل چاهی در روستای صف التوت از توابع شهر شوره انداخته شده‌ بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین