کد خبر: ۴۱۳۸۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

کریمی قدوسی: سایت فردو مثل زمین فوتبال شده

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه در برداشتن زیرساخت‌های فردو، حتی اسکلت‌های سایت را نیز برداشته ‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خانه ملت، جواد کریمی قدوسی درتشریح سفر و بازدید تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت فردو، گفت: هدف از بازدید بررسی وضعیت این تأسیسات بود زیرا اطلاعاتی به ما رسیده بود که زیرساخت های سایت فردو برداشته شده، از این رو در گام نخست پیگیری های اداری صورت گرفت تا مشخص شود که این مسائل درست است یا خیر، از این رو در اول آنها این موضوع را تکذیب کردند، اما زمانی که فهمیدند که ما قصد سفر و بازدید داریم، مواضع خود را تغییر دادند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روز گذشته بازدیدی از تاسیسات فردو صورت گرفت، واقعا برای من که چندین بازدید از این سایت داشتم، خیلی جای تأسف بود زیرا سایتی که زمانی نماد اقتدار کشور بود، امروز به زمین فوتبال تبدیل شده است.

وی افزود: برای تشریح وسعت سایت و زیرساخت فردو باید بگویم که میزان وسعت این سایت ها که برداشته شد، نسبت به بخش های مربوط به سانتریفیوژها دو سوم کل تأسیسات محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت : متاسفانه در برداشتن زیرساخت‌های فردو، حتی اسکلت‌های سایت را نیز برداشته ‌اند. و بازگشت به وضعیت قبلی فردو دو سال طول می کشد.

کریمی قدوسی ادامه داد: متاسفانه در برداشتن زیرساخت های فردو، حتی اسکلت های سایت را نیز برداشته بودند، این در حالی است که در بازدید قبلی اعضای کمیسیون امنیت ملی ، تمام این تأسیسات وجود داشت و در آن زمان مسئولان مربوط گفتند که زیرساختهای سایت حفظ خواهد شد.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته در برداشتن تأسیسات فردو در حالی صورت گرفته که در آینده و بعد از هشت سال قرار است که فردو یک سایت غنی سازی برای کشور باشد، اما زیرساخت های این سایت کاملا جمع شده است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: البته مسئولان فردو اعلام کردند که در برجام، برداشتن این تأسیسات ذکر شده ، اما مسئله ما این است که از آن روزی که آمریکا، توافق هسته ای را نقض کرد و قانون داماتو تمدید شد و رهبر معظم انقلاب این اقدام را نقض برجام اعلام کرد، چرا مسئولان مربوطه اقدام به برداشتن این تأسیسات کردند.

کریمی قدوسی گفت: برداشتن تأسیسات فردو مغایر با اظهارات مسئولان کشور از جمله روحانی، ولایتی و شمخانی درباره اقدام متقابل در برابر اقدامات صورت گرفته آمریکایی ها است و برداشتن تأسیسات مغایر با رویکرد بازگشت پذیری ایران است.

وی افزود: برداشتن تأسیسات فردو در اوج نقض برجام معنادار است و پیامی را به کشورهای دیگر می دهد که بازگشت پذیری تا دو سال برای ایران امکان ندارد، زیرا برای ساخت زیرساخت ها باید اقدامات بار دیگر صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: دیروز که نمایندگان مجلس از فردو بازدید کردند، پیمانکاران روند جمع آوری را متوقف کرده بودند، اما زمانی که داشتیم خارج می شدیم، مشاهده شد که کارگران منتظر رفتن ما بودند تا کار را ادامه دهند.

کریمی قدوسی گفت : جالب اینجاست که مسئولان مربوطه به پیمانکار گفته اند که 50 روزه تأسیسات فردو را بردارند، اما بعد به علت کمبود وقت این مدت را به 30 روز کاهش دادند تا سریع این کار صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
6
داداش برو توپ بردار یه دست گل کوچیک با مسئول روزنامه کیهان بزن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
1
اگه کل هسته ای رو تعطیل و بجاش بریم بسمت انرژیهای نو مثل خورشیدی یا بادی بینهایت سود کردیم
جانباز پنجاه و پنج درصد مستاجر بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
1
آخه نه اینکه تو اون ده سال گذشته تو جام جهانی مدال و جام آوردید و باعت عذت و غرور و افتخار مردم و پیشرفت و ابادانی کشور شدید !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین