کد خبر: ۴۱۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۱:۴۵

نمایندگان مجلس ترکیه در راه تهران

آفتاب‌‌نیوز : 9 نماینده ی مجلس ترکیه که عضو گروه دوستی مجلس های ایران و ترکیه هستند، به دعوت طرف ایرانی به ایران می آیند. وزارت امور خارجه ی ترکیه که پیشتر گمان می کرد این دیدار که قرار است در 24 فوریه انجام شود ممکن است در حال حاضر برای ترکیه نامناسب باشد، به انجام این سفر اجازه داده است.

احمد اینال عضو این گروه بر روند رو به رشد روابط ایران و ترکیه تاکید کرد. وی اظهار داشت: «ما این دیدار را بر پایه ی دعوت طرف مقابل انجام می دهیم اما همانطور که پیش تر ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه تصریح کرده اند، گفت و گوهایمان را بر پایه ی منافع ملی انجام خواهیم داد.»

وی با اشاره به این که گروه نمایندگان ترکیه در این سفر 4 روزه با رییس مجلس ایران دیدار خواهند داشت، گفت در صورت مناسب بودن شرایط با محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران یا معاون اول وی نیز دیداری به عمل خواهند آورد.

اینال گفت پیش از حرکت به سوی ایران نمایندگان با عبدالله گل نخست وزیر کشور متبوعشان دیدار خواهند کرد.

در هفته ی گذشته فیروز دولت آبادی سفیر ایران در ترکیه به مناسبت روز 22 بهمن با تنی چند از رییسان احزاب مجلس ترکیه در هتل هیلتون آنکارا دیدار به هم رساند. در این دیدار اجویت نخست وزیر پیشین، رجایی کوتان رییس حزب سعادت و یازیچی اوغلو رییس حزب BBP در میان گفت و گو با فیروز دولت آبادی از «سیاست تهاجمی امریکا نسبت به ایران» انتقاد کردند. این مسئولان مشاجره ی هسته ای را در منطقه مایه ی فلاکت برای مردم منطقه عنوان کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین