کد خبر: ۴۱۴۲۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
لزوم انتقال خارج‌شوندگان از حلب به اردوگاه‌ها

گفت‌وگوی ظریف با موگرینی، لاوروف و اشتاین‌مایر درباره برجام و حلب/اتهام‌زنی آلمان علیه سوریه، روسیه و ایران/ترزا می: مسئول تراژدی حلب، بشار اسد و حامیانش هستند

وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، طی دیشب و امروز در خصوص آخرین وضعیت سوریه به ویژه حلب و روند اجرای برجام در تبادل نظر مستمر بوده و به صورت تلفنی نیز گفت‌وگو کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، طی دیشب و امروز (پنجشنبه) در خصوص آخرین وضعیت سوریه به ویژه حلب و روند اجرای برجام در تبادل نظر مستمر بوده و به صورت تلفنی نیز گفت‌وگو کردند.

ظریف همچنین امروز با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در خصوص آخرین تحولات سوریه و نیز روند اجرای برجام گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وی از دیروز تا کنون سه بار نیز با چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره آخرین تحولات سوریه گفت‌وگوی تلفنی داشته است..

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین دیروز بعدازظهر با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و ولید المعلم همتای سوری خود تلفنی درباره این تحولات گفت‌‌وگو کرد.

لاوروف و ظریف همچنین درباره بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام هم به گفت‌وگو پرداختند.

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس در بدو ورود به بروکسل، به آزاد شدن شهر حلب از دست گروه‌های مسلح واکنش نشان داد و این مسئله را تراژدی توصیف کرد.

به نوشته ال بی سی، ترزا می بعد از ورود به بروکسل برای شرکت در اجلاسی با 27 عضو دیگر اتحادیه اروپا مدعی شد بشار اسد و حامیانش در روسیه و ایران مسئول تراژدی حلب هستند.

سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به اضافه انگلیس روز پنج شنبه (امروز) در بروکسل جمع شده‌اند تا پیرامون مسایل متعددی از جمله سوریه و اوکراین صحبت کنند.

اتهام‌زنی آلمان علیه سوریه، روسیه و ایران در خصوص موضوع حلب

همچنین سخنگوی صدراعظم آلمان در اظهاراتی دولت سوریه، روسیه و ایران را به ارتکاب جرایم جدی در شرق حلب متهم کرد و خواستار توقف فوری خشونت‌ها در این منطقه شد.

«استفان سیبرت» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان ضمن متهم کردن دولت سوریه، ایران و روسیه به ارتکاب جرایم جدی در شرق حلب مدعی شد که جنگنده‌های روسیه، غیرنظامیان شرق حلب را هدف قرار داده است و خواستار توقف فوری خشونت‌ها در این شهر شد.

سخنگوی مرکل مدعی شد که دولت سوریه جرایمی را در شهر حلب مرتکب می‌شود که از آن جمله می‌توان به سوء رفتار، شکنجه، گرسنگی و کشتار یکسره غیرنظامیان اشاره کرد.

سیبرت در یک کنفرانس خبری گفت: «ما می‌دانیم که ایران و همچنین شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در تمامی این موارد دخیل هستند و ما می‌دانیم که تخریب بی رویه شرق حلب و ساکنان آن بدون حمایت نظامی مستحکم روسیه ممکن نیست. ما می‌دانیم که نیروهای مسلح روسیه نیز در حملات به مناطق و زیرساخت‌های غیرنظامی مشارکت دارند».

وی روسیه را به عدم جلوگیری از این جرایم متهم کرد و خواستار توقف فوری خشونت‌ها در شرق حلب به منظور امدادرسانی به مردم این منطقه شد.

سیبرت ادامه داد: «هنوز برای جلوگیری از خونریزی‌های بی مفهوم دیر نشده است».

طبق این گزارش، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که یک تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در خصوص جدیدترین تحولات شرق حلب داشته است و اواخر روز گذشته نیز تماس تلفنی با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران درباره سوریه داشته است.

وزارت خارجه ترکیه: لزوم انتقال خارج‌شوندگان از حلب به اردوگاه‌های مرزی

همچنین وزارت خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد اولین هدف توافق تخلیه شهر «حلب» رساندن مجروحان به بیمارستان‌هایی در ترکیه یا سوریه بوده و روند ایجاد اردوگاه آوارگان باید ادامه داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه بر لزوم ساخت اردوگاه‌های مخصوص بیشتری در مرز سوریه-ترکیه و انتقال کسانی که از حلب خارج می‌شوند به این اردوگاه‌ها تاکید کرده و همچنین گفت ترکیه آماده است تعدادی از این مجروحان را پذیرا شود.

شبکه خبری «العربیه» به نقل از این مقام ترک، دولت «بشار اسد» را مسئول کشته شدن آمار ادعایی 1000 غیرنظامی طی دو هفته اخیر در این شهر عنوان کرد.

وزیر خارجه ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) ضمن درخواست برای توقف سریع درگیری‌ها در حلب، گشودن گذرگاه‌هایی برای خروج معارضان تروریست از این شهر و همچنین یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه؛ از دیدار سه جانبه اضطراری با ایران و روسیه در این باره خبر داد.

رایزنی تلفنی ظریف و همتای آلمانی

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های مقامات دیگر کشورها با وی، تلفنی با همتای آلمانی در خصوص آخرین تحولات سوریه و نیز روند اجرای برجام گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های مقامات دیگر کشورها با وی، تلفنی با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در خصوص آخرین تحولات سوریه و نیز روند اجرای برجام گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

ظریف با لاوروف درباره بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام نیز گفت‌وگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
برجام تمام دیگه باید به فکر جنگ شویم و به تسخیر کاخ سفید فکر کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
خسته نباشید.. مذاکره ها خوب نتیجه داد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
ببینید تاریخ چه قضاوتی خواهد کرد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین