کد خبر: ۴۱۴۶۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
تنش‌ها آمریکا و چین در دوران ترامپ تشدید می‌شود؟

واکنش ترامپ به توقیف زیردریایی آمریکا توسط چین: زیردریایی را نمی‌خواهیم، چین آن را برای خودش نگه دارد

در حالی که پنتاگون از موافقت پکن برای بازگرداندن زیردریایی بدون سرنشین آمریکا خبر داده است، دونالد ترامپ می‌گوید ایالات متحده باید اجازه دهد آن زیردریایی که چین در آب‌های بین‌المللی دریای چین جنوبی توقیف کرده است، برای خودش نگه دارد!
آفتاب‌‌نیوز :
 ارتش چین پنج‌شنبه گذشته یک زیردریایی بدون سرنشین آمریکا را در آب‌های بین‌المللی در دریای چین جنوبی توقیف کرد و بعد از رایزنی‌های متعدد سرانجام پنتاگون اعلام کرد پکن با بازگرداندن آن موافقت کرده است. این نشان می‌دهد که دو کشور برای حل یک حادثه غیر معمول آماده شدند که خطر تشدید تنش‌ها را در آستانه روی کار آمدن دونالد ترامپ تحریک می‌کرد.   

به گزارش آفتاب‌‌نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شنبه گفت: پس از ارتباط مستقیم با مقام‌های چین اطمینان حاصل کردیم که آنها زیر دریایی بدون سرنشین نیروی دریایی ایالات متحده را پس می‌دهند. این توافق پس از آن حاصل شد که ایالات متحده مراتب اعتراض خودش را به اقدام غیر قانونی چین اعلام کرد.  

واکنش ترامپ به توقیف زیردریایی آمریکا توسط چین: زیردریایی را نمی‌خواهیم، چین آن را برای خودش نگه دارد

بیانیه پنتاگون ساعاتی پس از آن منتشر شد که چین هشدار داد این مساله به سادگی حل نخواهد شد. وزارت دفاع چین اواخر روز شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت که مذاکراتی را با طرف آمریکایی آغاز کرده اما از آنچه که اقدام نامناسب واشنگتن خواند، انتقاد کرد.

به گفته تحلیلگران آمریکایی، ارتش آمریکا احتمالا از این زیردریایی کوچک بدون سرنشین برای جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های دریایی چین در آب‌های مورد مناقشه استفاده می‌کرده است. با این حال پنتاگون تاکید دارد که این زیر دریایی اطلاعات غیر محرمانه علمی در دریای چین جنوبی جمع‌آوری می‌کرده است.  

در همین حال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا هم شنبه صبح وارد این قائله شد و در پیامی توئیتری چین را به انجام اقدامی نامناسب متهم کرد. او نوشت: چین یک زیردریایی بدون سرنشین تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده را در آب‌های بین‌المللی دزدیده است؛ آن را از آب بیرون کشیده و آن را در اقدامی بی‌سابقه به چین برده است.

ترامپ بعد از آنکه ارتش آمریکا اعلام کرد برای بازگرداندن این زیردریایی با چینی‌ها به توافق رسیده است، در پیام دیگری نوشت: باید به چینی‌ها بگوییم که آن زیردریایی دزدیده شده را نمی‌خواهیم. بگذارید آنها آن را نگه دارند!  

ترامپ با ارسال پیام‌های توئیتری خودش را وارد این جنجال تازه کرد و بعد از اینکه در پیام دوم خودش غلط املایی هم داشت و واژه "بی‌سابقه" را غلط نوشت، از سوی کاربران مورد تمسخر قرار گرفت. البته او بعدا این غلط دیکته‌ای را اصلاح کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
1
3
سلام
اقای ترامپ
چنانچه از کشورهای ضعیف تر بود بگیر وببند راه می انداختید
غیر از این کار دیگری نمیتوانید بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
3
1
چين همانند كره شمالي وروسيه دنبال ماجراست ولي ترامپ عقلايي فكركرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
ترامپ قابل پیش بینی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
1
مثل اق محمد خودمونه..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین