آفتابنیوز : فرهاد پرورش، مديرعامل ايراناير به تازگي اعلام كرده كه قرار است ايرباس در سال 96، 8 هواپيما را به ايران تحويل دهد.
گزارشهاي منتشر شده نشان ميدهد اين هواپيماي ايرباس A321 آخرين مراحل آمادهسازي خود را براي تحويل به ايراناير طي ميكند.
Finkenwerder فرودگاهي خصوصي است كه ايرباس از آن براي تست قبل از تحويل خود و كارهاي نهايي هواپيماها استفاده ميكند. اين عكسها را عكاسي به نام توبياس گودات گرفته است.
خانواده ایرباس ای۳۲۰ خانوادهای از هواپیمای لاغر پیکر از هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. ساخت ایرباس ای۳۲۰ از سال ۱۹۸۴ آغاز شد و نخستین بار در ۲۲ فوریه ۱۹۸۷ در تولوز فرانسه به پرواز درآمد و در ژوئیه سال بعد در اختیار شرکت هواپیمایی ایر فرانس قرار گرفت. این هواپیما از گروه هواپیماهای ایرباس سری ای۳۲۰ به حساب میآید. دیگر هواپیماهای این سری عبارتند از: ایرباس ای۳۱۸، ایرباس ای۳۱۹ و ایرباس ای۳۲۱. ايرباس آي 321 كه تصاوير آن با آرم ايراناير منتشر شده شباهت زیادی با ایرباس آ-۳۲۰ دارد اما دارای بدنهٔ کشیدهتری است و توانایی جابجایی تعداد بیشتری مسافر را دارا است. ساخت ایرباس آ-۳۲۱ از سال ۱۹۸۹ آغاز شد و نخستین بار در ۲۰ اسفند ۱۳۷۳ (۱۱ مارس ۱۹۹۳) به پرواز درآمد.
مشخصات فني:
ایرباس آ-۳۲۱ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
فاصله نوک دو بال: ۳۴٫۱ متر
طول: ۴۴٫۵ متر
ارتفاع: ۱۱٫۸ متر
ظرفیت مسافر: ۲۲۰ نفر
بیشینه سرعت: ۸۲/۰ ماخ (۸۷۰ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۴۳۰۶ کیلومتر
طنز تلخ اینجاست که مسافران این هواپیما ها همین دلواپسانند که با بودجه و هزینه مردم به عنواین شغلی و ماموریتی متعدد همراه خانواده شون به سیر و سیاخت حواهند پرداحت ! نه مردم عادی که تو هزینه تاکسی روزانشون هم موندن !
تعدادی از دلواپسان غیور در حادثه تحویل هواپیما سکته کردند
هنوز از تعداد دقیق دلواپسان خبری منتشر نشده است
خبرهای تکمیلی در اخبار آتیخب
و کاش قبل از اینها کمی به حرف دلواپسان گوش میداد
و کاش قبل از اینها کمی به حرف دلواپسان گوش میداد