کد خبر: ۴۱۴۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

رییس‌جمهور فیلیپین: روزی ۶ جنایتکار اعدام می‌کنیم!

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین تهدید کرد مجازات اعدام را بار دیگر در این کشور جنوب شرق آسیا احیا کرده و روزانه حکم اعدام«5 یا 6» محکوم را اجرا می کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری فیلیپین که جنگ خونینی را علیه عاملان مواد مخدر و جرم و جنایت آغاز کرده است، یکشنبه شب خطاب به عاملان جرم و جنایت، گفت: مجازات اعدام را دوباره احیاء می کنم «چون می خواهم از آن علیه شما (مجرمان) استفاده کنم».
 
وی گفت که مجازات اعدام به عنوان یک عامل بازدارنده جرم و جنایت در گذشته به دلیل تنها چند اعدام موفق بوده است.
 
به نوشته روز دوشنبه تارنمای 'فیل استار'، دوترته، گفت که با احیای حکم اعدام 'من هر روز 5 یا 6 جنایتکار را اعدام می کنم'.
 
مجازات اعدام در سال 1987 در زمان ریاست جمهوری 'کرازون آکینو' لغو شد، اما در سال 1993 میلادی، 'فیدل راموس' رئیس جمهور وقت فیلیپین که در حال حاضر به عنوان مشاور در دولت 'رودریگو دوترته' است، احیاء شد.
 
جنایاتی که در فیلیپین شامل مجازات مرگ می شد تجاوز جنسی، آدم ربایی برای باجگیری، قتل و قاچاق مواد مخدر بود.
 
مجازات اعدام از سال 2006 در زمان ریاست جمهوری 'گلوریا ماکاپاگال آرویو' که در حال حاضر عضو کنگره از 'پامپانگا' است، لغو شد.
 
'بنیگنو آکینو' رئیس جمهوری سابق فیلیپین نیز مجازات اعدام را رد کرد و گفت از اعدام مهم تر، حل مشکلات در نظام عدالت و قضایی فیلیپین است.
 
آمار هفته گذشته نشان می دهد بیش از پنجهزار نفر و به طور متوسط روزانه 30 نفر در بیش از 170 روز گذشته پس از تشدید مبارزه با جرم و جنایت و مواد مخدر که از سیاست های رئیس جمهوری فیلیپین است، کشته شده اند.
 
پلیس اعلام کرد در مجموع 40 هزار و 932 قاچاقچی مواد مخدر و معتاد نیز از اول ژوئیه تا 14 دسامبر (11 تیر تا 24 آذر) دستگیر شده اند.
 
دوترته هفته جاری نیز در مورد انتقادهای دولت فعلی آمریکا از قتل قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: ما به شما نیازی نداریم. خودتان را برای ترک فیلیپین آماده کنید.
وی به آمریکا هشدار داد آماده فسخ قرارداد حضور نیروهای نظامی خود در فیلیپین باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
بابا تو دیگه کی هستی ..مطمئن باش همه مشکلاتتون با اعدام حل میشه !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین