کد خبر: ۴۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۴

آلمان نیز ایران را به داشتن برنامه هسته‌ای مخفی متهم کرد!

آفتاب‌‌نیوز : وی اظهارات را پس از آن بیان کرد که دوست‌بلازی نخست‌وزیر فرانسه گفت ایران برنامه ساخت بمب هسته‌ای مخفی دارد.

وی گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز چنین احساسی در مورد برنامه هسته‌ای ایران دارد و جزییات بیشتر، در گزارش آژانس که در 6 مارس منتشر می‌شود، اعلام خواهد شد.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت‌وگو با «جاپ دهوپ شفر» رییس ناتو صحبت می‌کرد، گفت: تا آن زمان ما باید این شک را مدنظر داشته باشیم.

شفر متذکر شد که ناتو نقش اساسی در موضوع هسته‌ای ایران نداشته است، اما این بدان مفهوم نیست که این ائتلاف نظامی در این باره بحث و بررسی نکرده است.

موضوع مهم آنست که سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه آمریکا باید نقش راهبری در این باره داشته باشند.

در همین حال، آنجلا مرکل صدر اعظم اعظم آلمان و تونی بلر نخست‌وزیر انگلیس که از زمان عهده‌دار شدن صدراعظمی آلمان توسط مرکل در نوامبر گذشته نخستین‌بار بود که از برلین دیدن می‌کرد، بر تصمیم خود مبنی بر اتخاذ تدابیر سخت برای تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران، تاکید کردند.

بلر گفت آنها می‌خواهند تنش‌های به وجود آمده بر سر موضوع هسته‌ای ایران با روش‌های دیپلماتیک حل شود. همچنین مرکل گفت تهران نباید در پاسخ به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی از حد خود پا را فراتر نهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین