کد خبر: ۴۱۵۱۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

اولتیماتوم ارتش سوریه به شورشیان باقی مانده در حلب/ حدود ۱۶ هزار تن از حلب خارج شده‌اند

ارتش سوریه برای آخرین بار از شبه نظامیان موجود در مناطق شهری حلب خواست پیش از ورود یگان‌های ارتش سریعا شهر را ترک کنند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز با اشاره به استمرار روند خروج غیرنظامیان و شبه نظامیان از حلب اعلام کرد که تاکنون حدود ۱۶ هزار تن از این شهر خارج شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، رسانه جنگ سوریه اعلام کرد که ارتش برای آخرین بار از طریق بلندگوهایی در مناطق شرقی شهر حلب از شبه نظامیان باقی مانده در این منطقه خواست فورا و پیش از ورود یگان‌های ارتش سوریه از این محله‌ها خارج شوند.

شبکه خبری العربیه نیز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که عملیات خروج غیرنظامیان و شبه نظامیان از شرق حلب با سرعت بیشتری ادامه دارد و تعداد کسانی که تاکنون از این محله‌ها خارج شده‌اند به حدود ۱۶ هزار تن رسیده است.

این مرکز احتمال داد با وجود  اینکه هزاران تن از افراد محاصره شده هنوز در حلب حضور دارند، طی ساعات و روزهای آتی شاهد خروج تعداد بیشتری از آنان باشیم.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: دست کم ۱۷ اتوبوس روز دوشنبه از حلب خارج شده و وارد منطقه الراشدین در حومه غربی شهر حلب شدند. در این اتوبوس‌ها بیش از ۸۰۰ تن از ساکنان محاصره شده حلب حضور داشتند.

به این ترتیب تعداد افرادی که از شهر حلب طی ساعات اخیر خارج شده و خود را به حومه غربی این شهر رسانده‌اند به حدود ۶۰۰۰ تن رسیده است و این به معنای آن است که تاکنون حدود ۱۶ هزار تن از حلب خارج شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در ادامه اعلام کرد که ۱۲ دستگاه اتوبوس در داخل دو شهرک الفوعه و کفریا آماده انتقال غیرنظامیان و بیماران به گذرگاه الراموسه و از آنجا به منطقه "جبرین" هستند.

۵۰۰ تن از این دو شهرک به سمت مراکزی که نیروهای دولت سوریه در منطقه جبرین آماده‌ کرده‌اند رفتند.

در مورد شهر مضایا از مسئولان این شهر خواسته شده که لیستی ۱۵۰۰ نفری از زخمی‌ها، بیماران و غیرنظامیان جهت  انتقالشان به دیگر مناطق و درمان طبق توافق انجام شده ارائه دهند تا روند انتقال آنها نیز ظرف چند روز آینده انجام شود.

این مرکز همچنین اعلام کرد که بیش از ۲۰ تن از نیروهای دولتی سوریه و نیروهای هم پیمان با آنها در سلسله حملات داعش به فرودگاه تیفور واقع در نزدیکی شهر پالمیرا (تدمر) کشته شدند.

و این در حالی است که صدها تن از نیروهای ویژه روسیه در این فرودگاه حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین