کد خبر: ۴۱۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

پلیس مالزی هفت تروریست داعش را دستگیر کرد

پلیس مالزی هفت نفر از جمله چهار خارجی را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش و قصد انجام حملات تروریستی در مالزی و خارج از این کشور بازداشت کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، پلیس مالزی روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد این هفت نفراز سوم نوامبر تا 16 دسامبر (13 آبان تا 26 آذر) دستگیر شدند.

یکی از افراد خارجی دستگیر شده در این فهرست هفت نفره، متهم به تلاش برای کسب اطلاعات از مسائل امنیتی مدارس بین المللی در کوالالامپور بوده و فرد دیگری نیز متهم به همکاری با وی است.

براساس بیانیه پلیس مالزی، این دو نفر به عنوان دانشجو در یکی از دانشگاه های نزدیک به کوالالامپور پایتخت مالزی ثبت نام کرده بودند.

سومین بازداشتی این گروه به نوشته رسانه های محلی مالزی، فردی بوده که پیش از این در سال 2010 به اتهام ارتباط با القاعده در خاورمیانه بازداشت شده بود.

چهارمین فرد خارجی این گروه نیز متهم به ارتباط با داعش و تلاش برای قاچاق اسلحه به اندونزی و میانمار است.

پلیس مالزی هویت و ملیت این چهار فرد خارجی را منتشر نکرده است.

یک نفر از سه فرد مالزیایی بازداشت شده در این فهرست هفت نفره نیز از 'محمد واندی محمد جدی' تروریست مالزیایی که از سرکردگان گروه داعش است، دستور می گرفته و قصد طراحی حملاتی در کوالالامپور و مالاکا را داشته است.

مقامات مالزی روز چهارشنبه اعلام کردند که تاکنون گذرنامه چند نفر از شهروندان این کشور که به گروه تروریستی داعش محلق شده اند، باطل شده است.

به گفته مقامات پلیس، در سال جاری 18 مالزیایی که در سوریه به داعش پیوسته و مشغول جنگ بوده و همچنین هفت نفر دیگر که عامل عملیات انتحاری بوده اند، کشته شده اند.

یک حمله نارنجکی در ماه ژوئن در حاشیه شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی، نخستین عملیات داعش در این کشور بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین