کد خبر: ۴۱۵۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

درگیری در زمین دفن زباله نوشهر، از تایید تا تکذیب

درگیری در بازدید ماموران محیط زیست نوشهر از زمین دفن زباله اگرچه از سوی شهرداری تکذیب می‌شود اما محیط زیست نوشهر نظر دیگری دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
در روزهای اخیر؛ تصاویر خبرهایی مبنی درگیری میان نیروهای شهرداری نوشهر و ماموران اداره محیط زیست نوشهر، منتشر شد.

کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به درگیری نیروهای محیط زیست نوشهر با نیروهای پیمانکاری پسماند زباله در میدان زباله نوشهر، اظهار کرد:  به اتفاق کارشناسان در مورد کاهش صدمات زیست محیطی و شرکت‌های مختلفی که در اطراف محل دفن زباله حضور دارند از محل دفن زباله نوشهر  بازدید شد.

وی افزود: در دوره‌های قبل درباره ورود شیرابه به داخل رودخانه شکایت و بر این‌که باید هرچه زودتر  این محل ساماندهی شود تاکید  شد و  در این دوره نیز به شهردار گفته شد که اطراف محل دفن زباله باید فنس کشی و شیرابه نیز مهار شود.

رئیس محیط زیست نوشهر تصریح کرد: با توجه به صورت جلسه کارگروه پسماند مقرر شد محیط زیست از محل دفن زباله بازدید کند و به فرماندار گزارش دهد، بر اساس این صورتجلسه  برای بازدید از میدان زباله برنامه‌ریزی و از درون محوطه نیز عکس تهیه شد که یک دستگاه لودر که ظاهرا پیمانکار پسماند است  مشغول بهم زدن و زیر رو کردن زباله‌ها بود که وضعیت مناسبی نبود.

سلطانی  ادامه داد: بعد از این موضوع راننده و نیروهایی که در محل به عنوان پیمانکار حضور داشتند شروع به فحاشی کردند و به سمت ما آمدند. با توجه به اوضاع  با شهردار تماس گرفتم و وی نیز دستور پیگیری داد و گفت که در اسرع وقت  چند نفر از نیروهای شهرداری را به منطقه اعزام می کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تماس، پیمانکار و برادر راننده لودر به سمت ما آمدند و باز شروع به فحاشی و سر و صدا  کرده و در درگیری فیزیکی یکی از نیروهای محیط زیست صدمه دید و انگشت من نیز دچار آسیب و تورم شد.

رئیس محیط زیست نوشهر افزود: با وجود این‌که دو تن از نیروهای خدمات شهری شهرداری هم بعد از آن در محل حضور یافتند با این حال  نیروهای شرکت پیمانکار هم‌چنان به فحاشی و درگیری ادامه می‌دادند و دوربین را از ما گرفتند که بلافاصله با نیروی انتظامی تماس گرفته شد و نیروهای خاطی به کلانتری انتقال داده شدند و در حال حاضر نیز با وثیقه آزاد هستند.

سلطانی با بیان این‌که نیروهای شهرداری باید جلوی این چند نفر را می‌گرفتند، گفت: میدان زباله یک مکان نظامی نیست و بر طبق وظیفه و قانون ما می‌توانستیم وارد این مکان شویم و این‌که چند نفر درگیر شده و به ما می‌گویند اجازه حضور نداشتیم، حرف اشتباهی است. 

وی با بیان این‌که بهم زدن زباله با این شیوه از نظر بهداشتی درست نیست و ایجاد آلودگی و بیماری می‌کند، اظهار کرد: در دوره قبل به دلیل وضعیت نامناسب سرازیر شدن شیرابه زباله به رودخانه، با شکایت محیط زیست، شهردار وقت محکوم شد و در حال حاضر نیز با شهردار مکاتبات صورت گرفته است که این وضعیت را ساماندهی کند.

رئیس محیط زیست نوشهر تصریح کرد: شهرداری نوشهر قرار بود شیرابه ها را مهار کند و در این خصوص دستگاه پیش تصفیه برای مهار شیرابه وجود دارد که اگرچه صد درد صد نیست اما تا 60 تا 70 درصد می‌تواند شیرابه را مهار کند.

 شهردار نوشهر نیز به بیان توضیحاتی در مورد این درگیری در میدان زباله پرداخت و به ایسنا گفت: در این درگیری هیچ کدام از عوامل شهرداری اعم از  شرکتی و چه قراردادی با نیروهای محیط زیست درگیر نشدند.

فرهاد شیخ الاسلامی افزود: میدان زباله نوشهر دارای  پیمانکار پسماند است که آنها با رئیس محیط زیست و نیروهای این اداره در گیر شدند و درگیری لفظی نیز دو طرفه بوده است و این‌طور نیست که نیروهای محیط زیست عکس‌العملی نداشته‌اند.

وی اظهار کرد: بر اساس شنیده‌ها و شاهدان عینی، راننده محیط زیست پیاده می‌شود و با لحن بدی صحبت می‌کند که منجر به درگیری لفظی و فحاشی می‌شود.

شهردار نوشهر با اشاره به انتشار عکسی غیرواقعی از سوی یکی از کانال‌های تلگرامی، آن را خلاف واقعیت  و منجر به تشویش اذهان عمومی عنوان کرد و گفت: در این خصوص پیگیری‌های قانونی در جهت برخورد با انتشار عکس غیر واقعی نیز در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که  شرکت کوئین به صورت غیر مجاز در حال برداشت در پای کوه بود به شخصه با رئیس محیط زیست تماس گرفتم که از این شرکت بازدید کرده و جلوی کار را بگیرند و حتی ما در بین راه یکدیگر را دیدیم و  رئیس محیط زیست چون اعلام کرد نیازی به حضور من نیست  من به سمت شهر رفتم و وی با نیروها به سمت شرکت کوئین عزیمت کرد.

شیخ الاسلامی ادامه داد: در راه بازگشت، از میدان زباله نیز بازدید می‌کنند که بعد منجر به درگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: این‌که چه کسی در این بین مقصر است کاری نداریم، نظر ما این است که بهتر است این‌گونه درگیری‌ها پیش نیاید و اگر دستگاه‌ها  از هم مواردی می‌بینند بهتر است با مسئول بالاتر دستگاه هماهنگ کنند و دستگاه مربوطه واحد حقوقی و حراست دارد که رسیدگی می‌کند و در اینگونه موارد باید از برخورد مستقیم و آنی خودداری شود و بهتر است از سیکل قانونی اقدام شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین