کد خبر: ۴۱۵۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

پوتین دستور امضای پروتکل نظامی با سوریه را صادر کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور امضای پروتکل استقرار هواپیماهای نظامی و تاسیسات دریایی این کشور در سوریه از جمله اجرای موافقت نامه مربوط به پایگاه طرطوس در مدیترانه را صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این دستور در برگیرنده اجرای موافقت نامه با سوریه برای گسترش قلمرو پایگاه طرطوس هم می شود. 

همچنین در چارچوب این اقدام، مسائل استقرار یگان های نظامی و انتقال اموال و تجهیزات و سازوکار فعالیت ها در این حوزه تعیین می شود.

در زمان حاضر، روسیه با استفاده از پایگاه پشتیبانی طرطوس بیش از 15 ناو جنگی و کشتی پشتیبانی در مدیترانه دارد که هر یگان پس از پایان ماموریت با ناوهای دیگری جایگزین می شود و به این ترتیب ناوگروه روسی همیشه با ماموریت دفاع از سواحل سوریه در این پهنه آبی مستقر است. 

وزارت دفاع روسیه پیشتر از برنامه ارتقای پایگاه طرطوس به حالت نظامی برای استفاده از یگان رزمی دریایی این کشور خبر داده بود که براساس گزارش ها حق استفاده از آن 49 ساله است. 
سرتیپ سمیر سلیمان رییس بخش اطلاع رسانی ارتش سوریه نیز گفته است: پایگاه دریایی روسیه در طرطوس توانمندی نظامیان سوری را نیز بیشتر می کند تا زودتر علیه گروههای تروریستی پیروز شویم. 

این تصمیم پس از استقرار مجموعه سامانه دفاعی اس 300 روسیه در پایگاه طرطوس اعلام شده است که افزون بر تامین امنیت نیروهای این کشور، از یگان های ارتش سوریه در برابر حمله های هوایی ائتلاف آمریکایی ضدسوری حفاظت کند. 

یک گروه دریایی روسیه به فرماندهی ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف، رزمناو اتمی پطر کبیر، ناوهای سورومورسک، ویتسه آدمیرال کولاکوف و ناوهای دیگر در دریای مدیترانه حضور دارند.

روسیه از هفتم مهرماه سال گذشته براساس درخواست دولت سوریه با استفرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی، ناوها و زیر دریایی در کنار بمب افکن های قاره پیما، مواضع گروه های تروریستی ضد سوری تحت حمایت گروهی از کشورهای غربی غربی بویژه داعش و جبهه النصره را بمباران می کند. 
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین