کد خبر: ۴۱۶۱۷۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
وزیر امور خارجه در مورد یک موضوع خاص اظهارنظر کردند و نه در مورد کلیت برجام

واکنش رئیس‌مجلس به انتشار فایل‌صوتی منتسب به ظریف توسط نماینده مشهد

رئیس مجلس در واکنش به اظهارات نماینده شاهین شهر در خصوص فایل صوتی منتسب به وزیر امورخارجه و ادعاهای نماینده مشهد در این خصوص گفت:‌ وزیر امور خارجه در مورد یک موضوع خاص اظهارنظر کردند و نه در مورد کلیت برجام.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم میمه و شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه از موضوعات مطرح شده درباره یک موضوع اعلام نظر کرد و نه تمام برجام.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست نوبت عصر روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور در تذکر ماده 69 آیین نامه داخلی و با اشاره به انتشار فایل صوتی سخنان 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: درباره مطالب پیش آمده، پیشنهاد بنده این است که نوار را در صحن علنی مجلس پخش کنید تا نمایندگان شنیده و خودشان بتوانند به راحتی قضاوت کنند.

واکنش رئیس‌مجلس به انتشار فایل‌صوتی منتسب به ظریف توسط نماینده مشهد

نماینده مردم شاهین شهر و میمه درمجلس افزود: آنچه ما شنیدیم نشان می دهد؛ مطالب کریمی قدوسی درست است و اینکه بگویند این سخنان محرمانه است، با همین گفتن کلمات محرمانه بوده که در بسیاری از مواقع منافع کشور به خطر افتاده است.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر در مجلس گفت: اولا که نوبت شما برای اعلام موافقت با الحاقیه به ماده 31 برنامه بود و این بحث را ادامه ندهید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر امور خارجه از موضوعات مطرح شده درباره یک موضوع اعلام نظر کرد و نه تمام برجام، ادامه داد: آقای نعمتی توضیح داد که وزیر امور خارجه از موضوعات مطرح شده درباره یک موضوع اعلام نظر کرد و تنها بحث محرمانه بودن صحبت ها نبوده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ هفته گذشته کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی متنی را بین خبرنگاران منتشر کرد که به ادعایش این متن حاوی اظهارات ظریف در جلسه  روز یکشنبه ۲۸ آذرماه با این کمیسیون است؛ ادعایی که بلافاصله از سوی وزارت خارجه و تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت تکذیب شد و اکثر اعضا این اقدام را بر خلاف منافع و مصالح ملی و جامعه عنوان کردند و تاکید داشتند نباید حرف‌های محرمانه منتشر شود.

به دنبال این اتفاق روز گذشته کریمی‌قدوسی خبرنگاران را به محل دفتر کمیسیون امنیت ملی برای انتشار فایل صوتی و اثبات ادعایش برد که با در بسته کمیسیون روبرو شد و تلاش داشت که این کار را مجددا امروز انجام دهد ولی این اقدام میسر نشد و در جلسه‌ای بدون حضور خبرنگاران و امروز با حضور ۱۱ نماینده دیگر این فایل صوتی استعماع شد. پیش کریمی قدوسی در جایگاه خبرنگاران پارلمانی حضور پیدا کرد و متن پنج صفحه‌ای تایپ‌شده‌ای را با عنوان «اظهارات و توضیحات وزیر محترم امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی در مورخه ۲۸ /۹/ ۹۵ در موضوع نقض برجام» پخش کرد؛ متنی که امضای خودش و ۱۱ نماینده دیگر در آن وجود دارد. این نمایندگان شامل حاجی دلیگانی، عباس گودرزی (بروجرد) حسینی کیا ، پورمختار، جاسمی، موسوی لارگانی، آزادی‌خواه، ابوترابی، فلاحتی، ابطحی، نوروزی و کریمی قدوسی است. این نمایندگان اکثراً از نمایندگان همسو با کریمی‌قدوسی و طیف موسوم به دلواپسان مجلس هستند.

علاوه بر این متن کریمی قدوسی نامه‌ای به ظریف نوشته و در آن اشاره کرده که در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور نداشته ولی بعد از آن در جریان مباحث قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
مهران
|
United States of America
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
2
به قول ممود اب رو بریز همون ایی که میسوزه اقای نماینده دلواپس منافع شخصی و کاسب تحریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
2
نمایندگان دلواپس پایداری در مجلس ، هموار کننده راه دشمن هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
2
نمایندگان دلواپس پایداری در مجلس ، هموار کننده راه دشمن هستند . وظیفه سازمانی امثال کریمی قدوسی ، گرفتن انتقام صهیونیست ها و وهابیون از آقای دکتر ظریف است . دکتر ظریف عزیز خاری در چشم دلواپسان مزدور دشمن بوده و هست . انقلابیون متعهد و متدین اجازه نمیدهند امثال کریمی قدوسی که نفوذی دشمن هستند ، با آبروی نظام و انقلاب بازی کنند .
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
2
جان کری بهتره یا کریمی مسلما" کریمی قدوسی . ضربالمثلی هست که میگه میمونی که زشت تره......بیشتره
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
5
خداوند ملت ایران را از شر متحجران نجات دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
1
9
جناب کریمی قدوسی
اگر ظریف نبود اکنون کشور درگیر حمله نظامی ناتو بود و صد البته جنابعالی و هم قطآران دلواپس با پاسپورت کانادا و انگلیس در آنجا ساکن بودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
1
5
طفلی ظریف .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
1
10
مشهدياي ارجمند توي شهرتون چه خبره؟چرا نمايندتون انقدر پرخاشگر و بدون ....؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
6
بد نیست جناب دکتر ظریف که خیلی هم محبوبیت دارند قدری از سیاستی که در زمینه خارجی دارند برای داخل هم بکار ببرن.
جناب دکتر ظریف وقتی تو جلسه ای نشستی که 10 یا 11 نفر دشمن قسم خورده خودت و منافع ملی جلوت نشستن هر حرفی و نزن. ببین امثال کریمی قدوسی چطوری شلوغ میکنن و با هوچی گری و فرافکنی سلب مسئولیت میکنن از خودشون در روزهایی که تحریم بار این مردم مظلوم بدبخت میشد و این آقا و دار دوستش حقوق نمآمدگی و حق مسکن و 100 میلیون پول ماشین واسه خودشون تصویب میکردن.
دیگه حواست و جمع کن. با این جماعت مثل خودشون حرف بزن
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
2
قدوسی خودت مجلس را رها کن و الا مردم شریف مشهد تو را قبول ندارن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین