کد خبر: ۴۱۶۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

کیوسک دروغ‌سنج به کمک پلیس فرودگاه می‌آید+عکس

محققان موفق به طراحی و ساخت یک ربات مودب، دو زبانه، پاسخگو و رباتیک شدند که در سفرهای برون مرزی و برای تشخیص مهاجران غیرقانونی از آن استفاده می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
این دستگاه رباتیک که "عامل مجازی خودکار برای ارزیابی حقیقت در زمان واقعی" Automated Virtual Agent for Truth Assessments in Real Time (AVATAR) نام دارد، در حال حاضر در آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) برای کمک به ماموران امنیت مرزی آزمایش شده تا انگیزه افراد را از ورود به این کشور تعیین کند.

آواتار یک کیوسک شبیه سیستم‌های چک کننده مدارک در فرودگاه‌ها یا دستگاه‌های خودپرداز در فروشگاه‌ها است.

این کیوسک دارای یک چهره بر روی صفحه نمایش بوده که از مسافران سوال می‌پرسد و می‌تواند تغییرات در فیزیولوژی و رفتار را در طول مصاحبه تشخیص دهد.

کیوسک دروغ‌سنج به کمک پلیس فرودگاه می‌آید+عکس

آواتار می‌تواند تغییر در چشم‌ها، صدا، حرکات دست و کوچکترین حرکات مشکوک را تشخیص دهد.

این کیوسک یک سری از سوالات از جمله( آیا شما سبزیجات و میوه‌جات در وسایل خود دارید؟ آیا شما هیچگونه سلاحی به همراه خود دارید؟) را از مسافران می‌پرسد.

نرم افزار تشخیص حرکات چشم و سنسورهای حرکتی و فشار در زمان پاسخ به سوالات، مسافران را نظارت کرده و به دنبال علایم فیزیولوژیکی از دروغ گفتن و یا ناراحتی می‌گردند.

اگر این کیسوک متوجه مورد مشکوکی شود، مسافر را برای بازجویی بیشتر به عوامل انسانی ارجاع می‌دهد.

کار بر روی آواتار از چند سال پیش آغاز شده و مرحله به مرحله و با اضافه شدن سنسورهای متعدد ارتقا یافته و تکمیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فیز، آواتار در آزمایشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و در ایستگاه‌های عبور از مرز آزمایش شده است. این سیستم به طور کامل برای کمک به شناسایی قاچاقچیان، جلوگیری از مجرمان در حال فرار، تشخیص تروریست‌ها و برای حفظ مرزهای بین المللی آماده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین