کد خبر: ۴۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۵۰

عبدالحليم خدام: نظام سوريه طي چند ماه آينده تغيير می کند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه‌ي المستقبل -چاپ لبنان- عبدالحليم خدام، معاون اسبق بشار اسد، رييس‌جمهور سوريه در گفت‌وگو با روزنامه‌ي تركيه‌يي الصباح بيان داشت، تماس‌هاي زيادي با گروه‌هاي معارض سوريه در داخل و خارج داشته‌ام و از داخل حزب بعث و داخل كشور مورد حمايت‌هاي زيادي قرار گرفتم.

وي افزود: با تمامي گروه‌ها از جمله اخوان‌المسلمين، شخصيت‌هاي سابق، جديد و مهم ارتش و گروه‌هاي اقتصادي و گروه‌هاي بانفوذ سوريه تماس گرفتم و همگي آن‌ها بر سر ضرورت تغيير نظام سوريه متفق القول هستند.

خدام ادامه داد: به زودي و بعد از چند ماه خواهيد ديد كه چگونه نظام سوريه را تغيير و دولت انتقالي جديدي در آن تشكيل خواهيم داد. البته اين طرح بدون هيچ انقلابي و با همكاري مردم انجام خواهد شد.

وي گفت:‌ معارضان سوريه در حال رشد هستند و در حال حاضر تماس با آمريكا و غرب نداشته‌اند؛ اما مهم اين است كه در اين مرحله هماهنگي‌هايي در داخل معارضان انجام شود.

معاون سابق رييس‌جمهور سوريه با اشاره به اختلافات با بشار اسد كه بعد از مرگ حافظ اسد، پدر بشار شروع شده بود، اظهار داشت: به بشار پيشنهاد دادم تا اصلاحاتي را در بخش‌هاي سياسي و اقتصادي كه موجب بروز اختلاف بين ما شده بود، انجام دهد.

وي اسد را به در پيش گرفتن سياست كشتار و ارعاب شهروندان سوري، محدود كردن آزادي‌هاي بيان و ارجاع افراد به دادگاه‌هاي امنيتي متهم كرد و افزود: اسد ضمن دستگيري برخي شهروندان و زنداني كردن افرادي چون عارف دليله، رياض سيف، حبيب عيسي و ديگران مانع از ملاقات‌هاي مردم عادي و بيان نقطه نظراتشان در خصوص كشور و منافع ملت شد كه اين مساله با ساده‌ترين قواعد قانون اساسي كه در برگيرنده‌ي حقوق شهروندان و آزادي‌هايشان است، تناقض دارد و نقض حقوق بشر به شمار مي‌رود.

وي در پايان گفت: ‌ادامه‌ي سياست كشتار، منع آزادي‌ها و ايجاد ارعاب در كشور سوريه را به زندان بزرگي براي ملت تبديل كرده است؛ اما مي‌توان درهاي اين زندان را شكست و حقوق خود را با تعيين سرنوشت و ايجاد نظام دموكراتي كه در برگيرنده‌ي آزادي‌هاي عمومي و فردي است، پس گرفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین