کد خبر: ۴۱۷۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰

ذوب آهن، ناکام با گل محمدی، سربلند با حسینی

ذوب‌آهنی‌ها که در ابتدای فصل نتوانسته بودند نتایج خوبی کسب کنند، با تغییر در کادر فنی خود توانستند به رقابت‌ها برگردند و با بردهایی که کسب کردند به رده سوم جدول رده بندی رسیدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در بخش سوم بررسی وضعیت تیم‌ها در پایان نیم فصل لیگ برتر به سراغ ذوب‌آهن اصفهان رفته‌ایم:

کلیات

ذوب آهن که پس از یکی دو سال دست و پنجه نرم کردن در منطقه سقوط لیگ برتر با روی کار آمدن گل محمدی توانسته بودند به تیمی با سبک بازی مدرن و موفق در نتیجه گیری تبدیل شود، هواداران خود را امیدوار کرده بود تا با ادامه این روند به اولین عنوان قهرمانی لیگ برتر خود برسند. ولی با شروع فصل ورق برگشت و نتایج ذوب آهن ناامید کننده بود تا اینکه باعث شد گل محمدی از این تیم کنار برود. پس از گل محمدی، سید مجتبی حسینی توانست ذوب آهن را به لیگ برتر بازگرداند تا اینکه آنها در پایان نیم فصل به رده سوم رسیدند.

مربی

یحیی گل محمدی در این چند فصل همراه با تیم ذوب آهن توانسته بود ضمن ارائه بازی تماشاگرپسند در امر نتیجه گیری هم موفق عمل کند. این کارنامه، هواداران این تیم را امیدوار کرده بود تا بتوانند امسال به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر برسند. اما با شروع فصل ورق برگشت و ذوب‌آهن نتوانست نتایج درخور یک مدعی قهرمانی را بگیرد. آنها حتی تا رده چهاردهم هم پایین آمدند که این مسئله باعث شد یحیی گل محمدی به صورت توافقی از این تیم جدا شود. پس از او سید مجتبی حسینی که سال‌ها تجربه کار با گل محمدی را داشت و به نوعی مغز متفکر تیم‌های یحیی بود، به عنوان سرمربیگری این تیم رسید. با روی کار آمدن حسینی ذوب آهن به بازی های لیگ برتر بازگشت و توانست به نتایج خوبی که کسب کند در پایان نیم فصل به رده سومی صعود کند.

مدیریت

سعید آذری مدیرعامل با سابقه تیم ذوب آهن که از مدیران خوب فوتبال کشور محسوب می‌شود در این چند سال توانسته بود ثبات خوبی در این تیم ایجاد کند. او امسال هم شایستگی های خود را نشان داد و پس از رفتن گل محمدی با یک انتخاب هوشمندانه، مجتبی حسینی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد تا تیمش را از بحران خارج کند که موفق هم بود.

همچنین او در این چند سال توانسته در جذب بازیکن هم موفق باشد و بازیکنانی که به کار تیمش می آمدند را جذب کند. از همه مهمتر او با قراردادهایی که با بازیکنانش بسته، هیچ کدام از بازیکنانش را به راحتی از دست نمی‌دهد.

بازیکنان

ذوب آهن از جمله تیم‌هایی است که در بیشتر پست‌ها بهترین های لیگ برتر را در اختیار دارد. آنها با در اختیار داشتن بازیکنان با تجربه‌ای مانند مهدی رجب زاده و قاسم حدادی فر و جوانانی مانند احسان پهلوان و مرتضی تبریزی، تلفیق خوبی از جوانان و باتجربه ها را در تیمشان بوجود آورده‌اند. البته قاسم حدادی فر در ابتدای فصل با مصدومیت سختی که دچارش شد، فصل را از دست داد.

میانگین سنی بازیکنان: ۲۴.۲۶

تعداد برد و باخت: ذوب‌آهن در ۱۵ بازی نیم فصل نخست خود، هفت برد،‌ چهار مساوی و چهار باخت کسب کرده است. از این تعداد چهار برد، دو مساوی و یک باخت در خانه و سه برد، دو مساوی و سه شکست هم در بازی‌های خارج خانه ثبت شده است.

گل زده: ذوب‌آهن با ۲۳ گل زده در مجموع ۱۵ دیدارش توانسته به دومین تیم هجومی لیگ برتر تبدیل شود. از این تعداد، ۱۱ گل را در خانه و ۱۲ گل را در بازی‌های خارج از خانه به ثمر رسانده‌اند. میانگین گل زده در هر بازی ۱.۵ گل که این آمار برای بازی‌های خانگی ۱.۵۷ گل در هر بازی و در خارج از خانه ۱.۵ گل در هر بازی بوده است.

زمان گل‌های زده شده:

ذوب آهن ۶۹ درصد گل‌هایی که به ثمر رسانده در نیمه دوم بوده است. آمار گل‌های زده شده ذوب آهن به شرح زیر است:

۱۵-۰: -

۳۰-۱۵: سه گل

۴۵-۳۰: چهار گل

۶۰-۴۵: ۶ گل

۷۵-۶۰: سه گل

۹۰-۷۵: هفت گل   

گل خورده: ذوب آهن با ۱۳ گل خورده در مجموع ۱۵ دیدار نیم فصل نخست، چهارمین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. از این تعداد، چهار گل در بازی‌های خانگی و ۹ گل در بازی‌های خارج از خانه دریافت کرده‌اند. میانگین گل خورده در هر بازی ۰.۸۶ گل در هر بازی که این آمار برای بازی‌های خانگی ۰.۵۷ گل در هر بازی و برای بازی‌های خارج از خانه ۱.۱۲ گل در هر بازی بوده است که نشان می‌دهد این تیم در بازی‌هایی که میهمان بوده است، نتوانسته به خوبی از دروازه خود دفاع کند.

زمان گل های خورده:

با تقسیم زمان بازی به ۶ بازه ۱۵ دقیقه‌ای، گل‌های خورده ذوب‌آهن به شرح زیر است:

۱۵-۰: یک گل

۳۰-۱۵: یک گل

۴۵-۳۰: دو گل

۶۰-۴۵: یک گل

۷۵-۶۰: چهار گل

۹۰-۷۵: چهار گل

گلزنان ذوب آهن: مرتضی تبریز با ۹ گل زده ضمن اینکه بهترین گلزن ذوب آهن است، عنوان دومین گلزن برتر لیگ هم به نام خود ثبت کرده است. پس از تبریزی، مهدی رجب زاده با ۶ گل، احسان پهلوان، جری بنگستون و علی حمام با دو گل قرار دارند.

به گزارش ایسنا،کارت‌های زرد و قرمز: ذوب آهن از تیم‌های کم‌کارت رقابتهای لیگ برتر است که بازیکنان این تیم تا اینجای کار ۱۶ کارت زرد دریافت کرده‌اند. هیچکدام از بازیکنان ذوب‌ آهن تا اینجای کار با کارت قرمز داور جریمه نشده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین